Вопрос экономии топлива волнует, наверное, каждого городского жителя, который привык к динамичной езде, но при этом не хочет переплачивать за горючее.
Хтось вирішує цю проблему, переводячи свій автомобіль на газ. Але далеко не всі ставляться до такого переобладнання з захопленням. Та й «блакитне паливо» активно зростає в ціні. Пересідати на електромобіль? Як варіант. Тільки от за умови слабо розвиненої інфраструктури зарядних станцій, електромобіль поки що залишається більше екзотикою, ніж повноцінним засобом пересування.
Утім, економити можна й інакше. Наприклад, пересісти на гібрид, ключова відмінність якого від звичайного авто, по суті, в тому, що роботі ДВЗ допомагають електродвигуни. Все інше – звичне і знайоме.
Принаймні, Toyota RAV4 Hybrid – майже вилитий близнюк свого негібридного побратима. Його причетність до спадщини великого Тесли видає хіба що блакитна окантовка навколо піктограми Toyota і пара шильдиків на кузові. Взагалі, тим, хто знайомий з RAV4 попередніх поколінь, новий «рав» (так само, як і гібридна версія) здасться більшим за попередників. І не дивно: якщо довжина і ширина RAV4 другого покоління становили 4200 і 1735 мм, то RAV4 Hybrid – 4570 і 1845 мм. Підріс і кліренс – зі 180 до 197 мм. Тому Toyota RAV4 Hybrid здається вже цілком дорослим автомобілем з претензією на позашляховість.
Щоправда, в салоні збільшених габаритів не відчувається. Ні, головою в дах не впираєшся, ногам місця теж вистачає. Але «повітря» якось замало. І це за умови доволі скромних габаритів водія. Що вже говорити про тих, хто вищий зростом і ширший у плечах?
Хоча сидіння водія і переднього пасажира є комфортними. Окремий плюс за регульовану поперекову підтримку. Кермо налаштовується і за висотою, і за вильотом. Тому зручне положення керма, щоб воно не перекривало приладову панель, обрати легко.
Ще одна приємна деталь – розташування мультимедійної системи і панелі керування клімат-контролем. Кнопок і «крутилок» – необхідний мінімум, все інтуїтивно зрозуміло. А про якість матеріалів оздоблення салону можна сперечатися. Наприклад, лицьова сторона торпедо обшита шкірою, а верх – жорсткий і не дуже якісний пластик, який, до того ж, прогинається. Це саме стосується і дверних карт. З іншого боку, автомобіль у преміум-клас і не мітить, тому вимагати від нього занадто багато навряд чи варто. Та й загалом, якщо не чіплятися до дрібниць, інтер’єр залишає приємне враження. Критичних недоліків немає.
Автомобіль заводиться з кнопки. Щоправда, слово «заводиться» не зовсім доречне. Натискання «Power» активує основні системи авто, але двигун внутрішнього згорання починає працювати тільки в русі, а з місця RAV4 Hybrid зрушує електросилова установка. Потрібно лише перевести важіль коробки передач у режим D, злегка притиснути педаль газу і автомобіль майже безшумно рушає. І тільки десь після 20 км/год стає чутно, як бурчить основний двигун. До речі, як трансмісія в RAV4 Hybrid використовується безступінчастий автомат.
У русі автомобіль непоганий, але зірок з неба не хапає. При цьому створюється дивне відчуття, що машина начебто і хоче їхати швидше, але щось її стримує, через що реакція на пришпорювання зовсім не така, яку очікуєш. Тут, звісно, знову варто повторити собі, що це звичайний міський кросовер, а не гоночний автомобіль. Але коли згадуєш, що під капотом 2,5-літрове бензинове «серце» (разом з електродвигунами загальна потужність становить 192 к.с.), мимоволі засмучуєшся. Трохи рятує sport-режим, але одразу ж зростає і витрата пального. Якщо перейти на ECO Mode або EV Mode (другий режим – максимально можливе використання електродвигуна), динаміка відчутно падає.
За шумоізоляцію RAV4 Hybrid потрібно поставити «плюс». Під час їзди далеко не ідеальними українськими дорогами в салоні тихо і навіть на швидкості понад 100 км/год, спілкуючись з попутником, голосові зв’язки напружувати не треба.
А от налаштування підвіски трохи збентежили. Причому, сказати, що автомобіль жорсткий, язик не повертається. Але на нерівностях ходова поводиться дивно: навіть невеликі в глибину вибоїни і ями пробивають підвіску майже до кузова. Цього від кросовера з повним приводом, майже 20-сантиметровим кліренсом і на 18-дюймових колесах явно не чекаєш.
Порадувала і витрата. За умови відносно жвавої їзди, вона не виходить за рамки 8,2-8,3 л/100 км. Якщо ж їздити економно і неспішно – можна вкластися і до 8 л/100 км
У сухому залишку, Toyota RAV4 Hybrid залишила приємні враження. Практичний автомобіль з лаконічним зовнішнім виглядом і продуманою ергономікою. Споживання пального і манера поведінки на дорозі – теж у числі переваг цього авто. Але прудкості та ефективнішої роботи підвіски гібридному «раву» явно не вистачає. Особливо якщо врахувати, що цінники будуть суттєво вищими за звичайний RAV4.