X

Opel Mokka-e: блискавка на емблемі та під капотом

Сьогодні знайомимося з електричним Opel Mokka-e – подивимось її споживчі якості, випробуємо, як вона їде, скільки енергії витрачає і як швидко заряджається. Але спочатку невеликий екскурс в історію.

Історія моделі

Назва Opel Mokka нам добре знайома, адже кросовер з таким ім’ям не один рік продавався на українському ринку. Але у другому поколінні модель повністю змінилася. Нагадаю, що модель Opel Mokka з’явилася на початку 2012 року – її показали на Женевському автосалоні в березні – і того ж року розпочалися продажі цього компактного кросовера. Є у моделі і брати-близнюки, Buick Encore та Chevrolet Trax, які хоч і не продавалися на українському ринку офіційно, але зараз доволі часто зустрічаються на наших дорогах.

Другу генерацію Mokka у 2018 році анонсував концепт-кар Opel GT X Experimental – який сміливо натякав на майбутню серійну модель. І у вересні 2020 відбувся прем’єрний показ автомобіля в штаб-квартирі бренду в Рюссельхаймі. Цікаво відзначити, що першою презентували саме електричну версію – Mokka-e. В Україну новий Opel Mokka приїхав на початку 2021 року.

Технічна платформа

Opel Мokka другого покоління створена «з нуля». Автомобіль побудований на іншій, ніж перша генерація, платформі – CMP, що була запущена в серійне виробництво з 2018 року. І її ключовою особливістю є те, що вона призначена як для авто з ДВС, так і електромобілів. В нашому випадку в підлозі в межах бази тут знаходиться літій-іонна акумуляторна батарея на 50 кВт*год з рідинним охолодженням.

Ця платформа вже дала життя багатьом моделям брендів Citroen, DS, Opel та Peugeot. Концерн Stellantis, у який входить Opel, використовує цю платформу і в кросовері Peugeot 2008, наприклад.

Зі зміною основи нова Мокка стала трішки коротше та нижче, але колісна база залишилася незмінною – 2.55. Зміни в габаритах, короткі звіси і гострі грані в оптиці, бічних кузовних панелях і обваження створюють протилежне до попередньої моделі враження. Але так чи інакше, ця модель відноситься до класу B-SUV.

Комплектації та ціни

Електрична Opel Mokka-e пропонується за ціною у 1 313 800 грн. (близько 32 500 $) одразу у топовій комплектації Ultimate, а серед додаткових опцій лишається хіба що капот чорного кольору та кабелі для зарядки. Трохи зекономити можна (приблизно 1 000 $), обравши автомобіль 2023 року випуску. Заради справедливості треба зауважити, що і Мокка з бензиновим двигуном оснащена дуже непогано, але все ж таки трохи поступається рівнем оснащення. Ціна на неї трохи менша, але не набагато – 1 160 400 грн.

Дизайн

Та чи зможете ви впізнати, що перед вами саме електрична версія кросовера? Гадаю, що ні, оскільки вона нічим не відрізняється від модифікації з ДВЗ. Ну хіба що невеликим шильдиком “e” на кришці багажника.

Образ передньої частини кросовера створює елемент Opel Vizor, в якому оптика і решітка об’єднані в цілісний стилістичний елемент. Саме на Мокка його було використано вперше при оновленні модельного ряду, як і окрему назву моделі прописом по центру кришки багажника.

Адаптивні матричні світлодіодні фари IntelliLux LED забезпечують чудову оглядовість за будь-яких обставин. Вони дозволять яскраво освітлювати дорогу, не засліплюючі водіїв транспортних засобів, що їдуть у зустрічному напрямку.

Єдине запитання до зовнішності тестового автомобіля – чому було обрано чорний колір? Адже він максимально приховує стилістичні елементи кросовера, та й на мою думку не дуже пасує автомобілям такого класу. Тим більше, що для Мокка пропонуються ще яскраво-зелений, червоний та синій (за доплату у 17 930 грн.), зрештою білий (без доплати). Дах у моделі чорний завжди, а от капот, як вже було згадано – це опція за доплату.

Cалон та практичність

Інтер’єр кросовера поєднує архітектуру Pure Panel c вже знайомими по інших моделях Opel елементами. Завдяки розгорнутій до водія центральній консолі з дисплеєм та дефлекторами, трохи створюється враження спортивного кокпіта. Але елементи салону не крадуть внутрішній простір, і на передніх сидіннях відчуваєш себе доволі просторо. Частково цьому сприяє низький центральний тонель, з мінімалістичним селектором-джойстиком “автомату”. Зауважу, що в декорі багато чорного лакованого пластику – може трохи пафосно, але пасує таки до кольору екстер’єру.

Сидіння, оздоблені замшею та екошкірою мають широку подушку і дещо завужену спинку, але в цілому дуже зручні, і з гарною бічною підтримкою. Втім, розрахованою на не дуже великих водія та пасажирів. До речі саме таке оздоблення салону відрізняє комплектацію електричної Мокка, у бензинової версії воно інше, там пропонується комбінація тканини та шкіри.

Перед водієм жодних аналогових приладів, тільки цифрові екрани. Екран панелі приладів діагоналлю 12 дюймів та екран мультимедіа на 10 дюймів розташовані окремо один від одного, але завдяки згаданому чорному глянцю в їх обрамленні цей ансамбль створює щось на кшталт цифрового кокпіту.

Мультимедійна система NAVI PRO – це навігація, акустика на 6 динаміків, 2 USB-роз`єми, Bluetooth і звичайно ж Android Auto та Apple Carplay. Меню просте і функціональне, розібратися з ним дуже легко, а всю важливу інформацію можна комбінувати на екрані приладової панелі. Сюди ж можна виводити і дані навігації і що важливо – усю необхідну інформацію пов’язану з електроскладовою кросовера. Режими руху (тут їх три: Sport, Eco та Normal), витрати енергії, залишок заряду, режими рекуперації тощо.

На задні сидіннях не тісно, але місця, як то кажуть, впритул. Тобто ніякого вільного залишку. З іншого боку, зважаючи на невеликий клас кросовера це цілком прийнятно. З опцій комфорту кишені в дверях, спинках передніх крісел та два USB-входи.

Об’ємом багажника в електричній версії Opel Mokka довелось трохи поступитися, він тут складає 310 літрів замість 350 у версії з ДВЗ. Під фальшпідлогою лише трохи місця для ремкомплекту.

Енергія та заряджання

Електромотор Mokka-e видає рівно 100 кВт (136 к.с.), що звісно не робить з цього кросовера спорткар, але цього цілком достатньо для міських та трасових режимів. Тим більше у вашому розпорядженні крутний момент у 260 Н/м. І така поміркована потужність дозволяє бережливо витрачати енергію батареї. Адже питання автономності для електромобілів вже не стоїть настільки гостро, як раніше, але все ж таки є важливим.

Отже на початку тест-драйву на повністю зарядженій батареї Мокка обіцяє проїхати 338 км, що цілком співпадає із заявленими даними: 324 км за циклом WLTP. Далі по ходу тесту пробіг і запас знижувалися пропорційно. Наприклад, проїхавши 46 км, бортовий комп`ютер показував запас ходу у 284 км. Трохи прискорень у спортивному режимі, і витрата енергії збільшуються, і на 64% запасу енергії кросовер обіцяє проїхати 194 км. Самий час підзарядитися!

Зробити це можна за допомогою змінного струму (так звана “звичайна” зарядка, швидкість заряджання до 11 кВт*год) або постійного (“швидка” зарядка до 100 кВт*год). Тобто за якихось 30 хвилин можна зарядити батарею “до повного”. Хоча не зовсім, адже є важливий нюанс. Чим ближче рівень заряду підбирається до позначки 100% тим повільніше стає швидкість заряджання, навіть на потужній зарядці. Це зроблено спеціально, аби продовжити строк життя батареї.

Тож аби трохи підживитися заїжджаю на швидку зарядку (роз’єм CCS Combo 2) і буквально за 6 хвилин підіймаю рівень заряду до 72%, а запас ходу – до 228 км. В грошах це трохи більше 60 грн., але тут все залежить, де заряджатися. І ціна за кВт*год зараз становить 13-14 грн.

Звичайна зарядка звісно дешевше, але і триватиме довше. Так, по роз’єму Type 2 автомобіль здатен приймати до 11 кВт*год. Це може буде публічна зарядна станція або ж домашній wallbox. Можна заряджатись і від побутової розетки, але це буде ще довше.

Драйв

За кермом звісно відчуваєш, що керуєш саме електромобілем, адже він рухається тихо, а швидкість набирає плавно і рівно, так що будь який варіатор позаздрить. Тішить і крутний момент, який завжди дає запас тяги під акселератором. Але по решті параметрів все цілком звично: легке кермо, щільна, енергоємна підвіска з ухилом в бік жорсткості. Але це трохи компенсує вага батареї, яка трохи додає маси і не дозволяє короткобазному кросоверу стрибати на нерівностях дороги. Щодо конструкції ходової, то спереду тут стійки Мак-Ферсона, а позаду – напівзалежна балка. В цілому можна впевнено казати, що до наших доріг Opel Mokka-e готова і не спасує.

Звісно, не будемо забувати і про режим Спорт, який додає спритності кросоверу в прискоренні як з місця, так і в русі. Хоча досягнути заявлених 9,2 с. до 100 км/год нам не вдалося, і з 10 Мокка так і не виїхала.

Та втім жвавий характер, легке кермо і невеликі габарити дозволяють почуватися на ньому в місті, як риба у воді. Але знайшлося і за що покритикувати. Виворіт коліс виявився неочікувано маленьким, а особливість гальм полягає в м’якості на початку ходу педалі.

Щодо витрат енергії, то в місті вони складають 16-17 кВт*год на 100 км шляху. При чому отримати менше дуже непросто, навіть в Еко режимі, так само як і сягнути більше 18 кВт*год. Тож заявлений запас ходу тут цілком реально досяжний і на практиці, не лише на папері.

Отже, підіб`ємо невеличкий підсумок. Opel Mokka-e для мене став прикладом автомобіля, який такий самий, як і авто з ДВЗ, тільки пропонує електродвигун. При цьому не поступаючись ніякими іншими параметрами і радуючи плюсами електромобілів. Так, ціна трохи вища, але різниця мінімальна. До того ж, тут на вашому боці офіційна гарантія та фірмовий сервіс.