Розбираємося, що змінилося в оновленій Mazda3
У серпні нинішнього року модель Mazda3 відзначила черговий рекорд – виробництво перевищило позначку 5 150 000 автомобілів! Водночас компанія представила оновлену машину 2017 модельного року, яка стала ще елегантнішою, безпечнішою і комфортнішою.
Змін зазнав і екстер’єр, і інтер’єр моделі. Але, безумовно, головною інновацією стало впровадження на Mazda3 революційної системи G-Vectoring Control, яка є первістком нової технології SKYACTIV-VEHICLE DYNAMICS.
Під час створення новинки конструктори керувалися фірмовою концепцією Jinba Ittai, що втілює єдність автомобіля і водія. Крім того, при створенні інтер’єру вся увага була сконцентрована на впровадженні найсучасніших досягнень у сфері ергономіки.
Інтелігентне втручання
Зовні впізнати Mazda3 2017 модельного року можна за новим облицюванням радіатора з тривимірним зображенням, іншими окантовками протитуманних фар, а також появою в списку опцій адаптивних світлодіодних LED-фар головного світла.
Крім того, автомобіль хизується оновленими дзеркалами заднього виду з витонченими повторювачами поворотів, а на версії з кузовом хетчбек з’явився новий задній бампер.
Список опцій поповнили 18-дюймові легкосплавні диски з новим малюнком, а до колірної палітри додали три абсолютно нових забарвлення – синій Eternal Blue Mica, сріблястий Sonic Silver і темно-сірий Machine Grey Premium Metallic. Тепер для Mazda3 2017 модельного року доступні 9 кольорів кузова. Варто також зазначити, що під час фарбування автомобіля в колір Machine Grey Premium Metallic використовується унікальна технологія Mazda, яка отримала назву Takuminuri. Вона передбачає наявність відбивального шару з частинками алюмінію завтовшки лише 2,5 мікрона.
Елегантна функціональність
Орієнтований на водія інтер’єр є важливим елементом концепції Mazda. В процесі оновлення зазнали модернізації дверні панелі, а для оздоблення салону використовуються нові високоякісні матеріали та кольори, включаючи два варіанти тканинного і два – шкіряного оздоблення.
Як і на флагманській моделі Mazda6, новинка оснащуватиметься допрацьованим 7-дюймовим кольоровим екраном інформаційно-розважальної системи і оновленим оформленням верхньої частині приладової панелі. Крім того, було змінено дизайн багатофункціонального рульового колеса, яке тепер має функцію підігріву.
Спливаючий дисплей і шкалу приладів було вдосконалено. Зокрема тепер інформація на спливаючому дисплеї представлена в кольоровому вигляді, а зображення стало більш яскравим, контрастним і чітким.
Використання електричного стоянкового гальма дало змогу розмістити на трансмісійному тунелі містке відділення для дрібничок.
Завдяки використанню додаткових звукоізолюючих матеріалів у дверцятах, на даху, за панеллю приладів та під центральним тунелем у салоні Mazda3 стало помітно тихіше.
Як і раніше, водії неодмінно оцінять низько розміщене крісло, ідеально розташовані педальний вузол, кермо і селектор КП. За кермом нової Mazda3 буде зручно сидіти людині будь-якої комплекції: хід подовжнього регулювання крісла водія становить 260 мм, вертикального – 50 мм, а діапазон нахилу спинки – 80 градусів. Точки кріплення передніх крісел забезпечують достатньо місця для ніг задніх пасажирів. Об’єм багажника у хетчбека становить 308 л (1222 л за умови складених задніх сидінь), а седана здатний вмістити до 408 л поклажі.
Небесні технології
Для Mazda3 2017 модельного року передбачено вибір кількох силових агрегатів сімейства SKYACTIVE. В Україні для версії з кузовом седан пропонується 1,5-літровий мотор із 6-ступінчастою АКП, 1,6-літровий мотор із 5-ступінчастою механікою, а також 2-літровий мотор із 6-ступінчастою АКП. Хетчбек доступний із 1,5-літровим і 2-літровий моторів і 6-ступінчастим автоматом. Незалежно від типу і потужності всі двигуни відповідають жорстким європейським нормам Євро-6.
Важливо зазначити, що дизельні двигуни сімейства SKYACTIV-D отримали три нових технології – високоточного керування тиском наддуву (High-Precision DE Boost Control), зниження шуму (Natural Sound Smoother) і контролю звукової частоти (Natural Sound Frequency Control). Всі вони дали змогу поліпшити ефективність роботи двигуна, підвищити акустичний комфорт та зменшити вібрації. Зокрема, більш точний контроль тиску наддуву і уприскування палива покращує віддачу двигуна і підвищує реакцію на натискання педалі газу.
Динаміка драйву
Оновлена Mazda3 отримала модернізовану підвіску. При цьому інженери фокусували свою увагу на поліпшенні їздового комфорту та зниженні вібрацій, а також поліпшенні керованості. Вже згадана раніше система G-Vectoring Control (GVC) стала першою у списку нових технологій SKYACTIV-VEHICLE DYNAMICS.
Контролюючи роботу двигуна, трансмісії та підвіски, система GVC дає змогу змінювати величину крутильного моменту, що передається до тягових коліс. На відміну від існуючих систем GVC при проходженні повороту не пригальмовує те або інше колесо, а зменшує його крутильний момент. Це дає змогу забезпечити краще зчеплення коліс з дорогою і, відповідно, – підвищити керованість і чутливість машини.
Безпека у пріоритеті
Mazda3 2017 модельного року отримала у свій арсенал покращений комплекс електронних систем допомоги водієві i-ACTIVSENSE, створений в рамках фірмової філософії Mazda Proactive Safety. Зокрема, наявність фронтальної камери дала змогу встановити вдосконалені системи автоматичного гальмування в міському трафіку Advanced SCBS і екстреного гальмування на трасі SBS, а також нову систему розпізнавання дорожніх знаків Traffic Sign Recognition. Зокрема, Advanced SCBS має ширший кут огляду, а швидкісний діапазон її роботи зріс до 80 км/год. А от система SBS тепер працює на швидкостях до 160 км/год (+15 км/год).
P.S. Підводячи підсумки нашого тесту можна зазначити, що в компанії Mazda провели доволі серйозну роботу з модернізації Mazda3. Автомобіль відрізняють стильний зовнішній вигляд, преміальна якість і сучасні технології. Завдяки дизайну KODO – Soul of Motion та інноваціям нинішнє покоління бестселера встановлює нові стандарти у своєму сегменті.