Гібрид, який їсть менше, якщо їдеш швидше
Мало що так може порадувати водія, як значення залишкового пробігу, після того як заправив повний бак. Хоча радує вона лише тих, в кого авто не їсть в дві горлянки паливо. Зазвичай це машини з дизельними двигунами, або, як в нашому випадку – гібридів. Ми перевіряли на нашому тест-драйві Nissan, скільки ж реально може проїхати X-Trail e-Power e-4orce з повного баку «до лампочки».
Витрати в місті X-Trail e-Power e-4orce
Ефективність автомобілів з гібридною силовою установкою зазвичай висока в умовах руху в міських умовах. Це стосуєть гібридів з так званою паралельною схемою роботи. Тобто приводити в рух колеса може або електро, або двигун на паливі, або ж обидва одночасно. Електродвигун та невелика батарея дозволяють взяти на себе найбільш енерговитратний режим – старт з місця та рух на низьких швидкостях в тягнучках. Замість того щоб на першій передачі ДВЗ смикався його заміняє мʼякий та впевнений старт на електротязі.
У випадку з X-Trail e-Power e-4orce ситуація ще простіша. Він весь час їздить на електричній тязі, тому машина дуже ефективна в режимі постійних стартів та зупинок. Його послідовна гібридна силова установка при міських швидкості руху (до 56,5 км/год) доволі економічна. Автомобіль вкладається в 6,2-6,6 л/100 км, що цілком порівняно з витратами 2,0-літрового турбодизеля. Але є нюанс. Якщо в дизельного авто є характерний тембр роботи та вібрація, то X-Trail e-Power e-4orce переважну більшість часу працює безшумно, лише час від часу оживає 1,5-літровий двигун, щоб зарядити батарею. Крім того, взимку бензиновий двигун запускається легше за дизельний. Хоча, і сучасний турбодизель і турбований 1,5-літровий ніссанівський двигун зі змінним ступенем стиснення однаково вимогливі до якості палива.
Якщо рухатись в міському циклі, але більш швидкісному режимі, то витрати палива… знизяться! Рух на швидкостях до 76,6 км/год вважається «середньою фазою» і вимагає 5,2-5,6 л/100 км. Це найбільш оптимальний швидкісний режим для X-Trail e-Power e-4orce. Фактично він відповідає літнім швидкісним режимам, коли діють обмеження 80 км/год на міських магістралях.
Витрати на трасі X-Trail e-Power e-4orce
Якщо повернутись до звичайних паралельних гібридів, то на вищих, заміських швидкостях в роботу вступає ДВЗ. Варто такому гібриду виїхати за місто і його електричний двигун втрачає свій вплив на витрати палива. Всю роботу виконує ДВЗ, і витрати бензину в такого авто практично такі ж, як в машин зі звичайним двигуном.
Але наш X-Trail – це приклад принципово іншої силової установки. В ній електродвигун послідовно підʼєднаний до генератора. Генератор заряджає літій-іонну батарею, або паралельно може також живити електродвигуни. А вже ті приводять в рух колеса.
За рахунок такої системи акумулятор виступає в ролі накопичувача, який дозволяє рівномірно постачати енергією електромотори. Тому e-Power не так сильно чутливий до зміни режиму руху: місто чи траса. При їзді на швидкості до 100 км/годину виробник розцінює це як «високу фазу» навантаження і витрати в таких умовах тримаються в 5,4-5,8 л/100 км. Тобто, такі ж, як при швидкій їзді в місті. А от коли авто переходить на крейсерську швидкість для дальніх поїздок (до 131,3 км/год), то апетит зростає до 7,8-8,2 л/100 км. Насправді щоб досягти таких показників їхати треба дійсно динамічно, з постійними випередженнями та обгонами. Адже тримати середню швидкість на такому рівні не легко.
Витрати в середньому X-Trail e-Power e-4orce
Якщо повернутись від показників і технологій до щоденної експлуатації то зауважимо, що при міжміських поїздках витрата пального складала в районі 6,8 л/100 км.
При їзді по місту, в залежності від трафіку та погоди витрати коливались в діапазоні 5,0-6,3 л/100 км. Найчастіше на екрані був показник 6,0 л/100 км. В середньому на баку 55 л до лампочки ми проїзжали по 840 км, коли запас ходу ще 75 км.