Ford представил маленький кроссовер Puma
Ford відроджує ім’я Puma в п’ятидверному кросовері, який стане конкурентом таким автомобілям, як Nissan Juke, Opel Crossland X, Peugeot 2008, Seat Arona і Renault Captur. Маленький паркетник з м’яким гібридним приводом і великим багажником надійде наприкінці цього року.
Фото: Сергей Мамін
Автомобіль названий ім’ям Puma, яке раніше використовували для невеликого спортивного купе Ford (з 1997 до 2001 року). Його дизайнери стверджують, що ідея відродити ім’я з’явилася тоді, коли риси пра-Puma проступили на етапі перших ескізів нового кросовера.
Puma приєднується до розширеної лінійки кросоверів і псевдопозашляховиків Ford в Європі, серед яких Fiesta Active, Focus Active, EcoSport, Kuga і Edge. Наразі частка SUV і кросоверів в європейському продажу компанії становить понад 20%, зі збільшенням на 19% у 2018.
Новий Puma, як і колись купе, встановлено на шасі Fiesta і відповідним чином піднятий – кліренс становить 167 мм, а водій сидить на 30 мм вище, ніж в автомобілі-донорі. Загальні габарити ще не анонсовані, відомо лише що Puma вклинюється в модельний ряд кросоверів марки між Kuga і EcoSport.
Пропорції Puma виділяють його з ряду однокласників і забезпечують впізнаваний силует. І якщо для додання формам спортивності дах передбачувано спадає, то від клиноподібності, що вже набила оскому, йому вдалося піти. Замість неї Puma демонструє майже горизонтальний крій в плечовій лінії для отримання збалансованих пропорцій.
Puma фарбуватимуть у 11 кольорів, а виконань на момент старту очікується два: витончений Titanium і спортивний ST-Line. Titanium відрізняється сірими 18-дюймовими дисками і хромованими елементами в решітці радіатора, бічних спідницях і окантовках протитуманних фар. Захисні вставки в задньому бампері виконані в сірому кольорі, а вікна окантовані чорним глянцем. Всередині Puma Titanium пропонується зі вставками пластику з реалістичним ефектом дерева, а також тканинною обробкою дверних карт.
ST-Line від Ford Performance пропонується з 18-дюймовими або опційно 19-дюймовими колесами з чорним декором і спортивною підвіскою. Решітка радіатора виконана в чорному матовому кольорі з глянцевою окантовкою і такою самою для протитуманних фар, денні ходові вогні мають інший контур, а на даху присутній більш функціональний спойлер. Усередині у Puma ST-Line сплюснуте кермо і червона строчка, зокрема частково для шкіряних сидінь. Підкреслюють спортивний характер також накладки на педалі й алюмінієвий важіль перемикання передач.
У спортивного стилю Puma не стала заручницею практичність, як це часто буває. Ford стверджує, що автомобіль по-справжньому просторий, і наша перша проба поміститися в салон на його статичній презентації цей факт підтверджує. У всякому разі, 1,96-метровий водій без труднощів знаходить собі місце за кермом і тільки ззаду пасажир зростом вище середнього відчуває близькість даху, але все ще не скутий у колінах.
Багажник Ford Puma цікаво скомпонований
Одна з ключових особливостей, яка має привернути увагу сімейних власників, – це надзвичайна практичність, яка відповідає на претензії покупців деяких моделей від конкурентів щодо нестачі корисного простору. У багажник Puma поміщається до 456 л поклажі. Ford стверджує, що це найкращий показник у класі. І це справді на 46 л більше, ніж може вмістити Peugeot 2008, на 102 л перевищує можливості Nissan Juke, але лише на один літр більше, ніж Renault Captur.
Куди важливіша конфігурація багажного відділення – тут можна перевозити, наприклад, дві сумки для гольфу у вертикальному положенні або цілком помістити ящик завдовжки 112 см, завширшки 97 см і заввишки 43 см, якщо скласти спинки другого ряду сидінь.
Ще далі просувається Puma в ніші, яка традиційно використовується для запасного колеса. Під днищем багажника сформований незграбний ящик на 80 літрів (763х752х305 мм), в який можна поміщати нестабільний багаж висотою до 115 см – наприклад, кімнатні рослини в горщиках. Сам ящик виконаний з пластмаси, що легко миється, тому в ньому практично перевозити брудне взуття або коренеплоди. А мити його можна просто зі шланга, тому що в його днищі є… зливна пробка!
Завантаження Puma максимально полегшене завдяки першій в сегменті технології сервоприводу багажних дверей, який активується помахом ноги під бампером. При цьому гнучка шторка багажного відділення кріпиться безпосередньо на дверцятах, чим досягається безперешкодний доступ при завантаженні громіздкої поклажі.
Додаткові бали в практичності Puma набирає і в салоні. Так, всі сидіння поставляються зі знімними чохлами на блискавці. Їх можна прати, а також замінити, обравши колір і малюнок оздоблення. Опціонально передні сидіння доступні з масажем попереку, що також є новинкою для сегмента B-SUV.
У списку бортових інноваційних функцій Puma важко знайти пробіл. Опційно будуть доступні бездротова зарядка смартфонів, мультимедійна система Ford SYNC 3 з 8-дюймовим сенсорним екраном і протоколами Apple CarPlay і Android Auto. Технологія FordPass Connect перетворює Puma в мобільну точку доступу з можливістю підключення через WiFi до 10 пристроїв. Система надає низку зручних функцій через мобільний додаток FordPass, вмикаючи локатор автомобіля, моніторинг його техстану, дистанційне розблокування дверних замків і навіть запуск двигуна.
Доступна за доплату аудіосистема B & O з 575-ватним підсилювачем і десятьма динаміками охоплює сабвуфер розміром 150 на 200 мм, вмонтований в багажник без шкоди багажному відділенню.
У Ford Puma тільки передній привід
Оскільки Puma базується на Fiesta, тяговими є тільки передні колеса. Щоб запропонувати кращу в класі динаміку їзди, Puma отримала більш жорстку задню підвіску з торсіонною балкою, збільшені амортизатори, більш жорсткі втулки і оптимізовані верхні опори підвіски.
Раніше цього року Ford оголосив, що кожна з моделей компанії, починаючи з нового Focus, матиме електрифіковану версію. Клієнти Puma будуть в числі перших, хто отримає вигоду від м’якої гібридної архітектури Ford, розробленої для підвищення паливної економічності і, одночасно, – продуктивності.
Привід EcoBoost Hybrid складається з 1,0-літрового бензинового двигуна EcoBoost і інтегрованого стартер-генератора (BISG) потужністю 11,5 кВт з ремінним приводом. BISG забезпечує накопичення енергії, що зазвичай втрачається при гальмуванні і їзді накатом, для зарядки 48-вольтового літій-іонного акумулятора з повітряним охолодженням.
BISG також діє як двигун, що плавно інтегрується з ДВЗ та використовує накопичену енергію для збільшення крутильного моменту під час прискорення, а також живлення електричних агрегатів автомобіля.
Гібридна система пропонується для 125-і 155-сильного варіантів 3-циліндровика і використовує накопичений заряд за однією з двох стратегій, залежно від ситуації:
- Заміна крутильного моменту, з якою BISG забезпечує до 50 Нм моменту, знімаючи навантаження з ДВЗ. При цьому останній економить до 9% палива. Викиди і витрата в такому випадку виходять на 123-124 CO2 г/км і 5,4 л/100 км.
- Збільшення крутильного моменту, з яким BISG збільшує загальний момент від силової установки на 20 Нм, тобто на 50% при низьких оборотах для поліпшення тягової динаміки.
Крім того, BISG дозволила інженерам Ford зменшити ступінь стиснення бензинового двигуна і збільшити розмір турбонагнітача для більшої потужності, зменшити турбояму і швидше виводити турбіну на робочі режими.
Здатний перезапустити двигун всього за 300 мілісекунд BISG також працює в більш широкому діапазоні сценаріїв для ще більшої економії палива порівняно зі звичайною системою старт-стоп, зокрема під час їзди накатом повільніше за 15 км/км.
125-літрові 1,0-літровки додатково оснащені системою деактивації одного з трьох циліндрів, коли не потрібна повна потужність, наприклад, під час руху накатом або в крейсерському режимі. Процес вимкнення та повторного увімкнення циліндра займає 14 мілісекунд і допомагає зменшити викиди CO2 до 128 г/км і вийти на витрату палива 5,6 л/100 км
Інші бензинові двигуни EcoBoost і дизельні EcoBlue оснащені стандартною системою старт-стоп і 6-ступінчастою механічною коробкою передач. Дизельний силовий агрегат і 7-ступінчаста АКПП з подвійним зчепленням приєднаються до лінійки після запуску.
Наступною в гамі стане Puma ST з 1,5-літровим трициліндровим турбо з 200 к.с. і 290 Нм максимального крутильного моменту. З ним Puma має розганятися приблизно за сім секунд до 100 км/год і досягати максимальних 220 км/год.
Технології Ford Puma, що вселяють довіру
Puma використовує по периметру 12 ультразвукових датчиків, три радари і дві камери з набору технологій Ford Co-Pilot360, які покликані зробити процес водіння не таким стресовим, більш комфортним і безпечним. Наприклад, адаптивний круїз-контроль з функцією їзди в заторах, урахуванням знаків обмеження швидкості і центруванням у смузі.
Нова функція локального попередження зможе інформувати водіїв про небезпечні ситуації, наприклад дорожні роботи, аварійну зупинку машин, тварин, пішоходів, предмети на проїжджій частині і навіть небезпечні дорожні умови.
У переліку допоміжних систем для водія присутні також моніторинг поперечного трафіку при їзді заднім ходом з автоматом гальмування, автомати для паралельної та перпендикулярної парковок і автомат дальнього світла.
Функція Road Edge Detection зможе розпізнавати, де закінчується асфальт і починається м’яке узбіччя, гравій або трава, і докручувати кермо, щоб запобігти виїзду автомобіля з проїжджої частини. Так само чинитиме і система Evasive Steering Assist, щоб об’їхати раптово виниклу перешкоду на дорозі.
Puma бачитиме не лише пішоходів, які перетинали проїжджу частину, а й стоять на узбіччі, а функція Wrong Way Alert попередить водія про спробу виїхати на дорогу з одностороннім рухом, наприклад, щоб не опинитися на зустрічній смузі з’їзду з автомагістралі.
Puma буде вироблятимуть на румунському заводі в Крайова, в який Ford вклав майже 1,5 млрд євро інвестицій з 2008 року. До речі, на цей завод свого часу претендувала корпорація УкрАвто, оскільки на ньому випускали двигуни для Daewoo Lanos. Новий кросовер надійде в продаж наприкінці року і коштуватиме, як очікується, від 17 000 євро.
“Ford Puma красиво упакований і навряд чи вийде дешевим вже через те, що напханий доверху новими технологіями, багато з яких потраплять у список базового обладнання. Але він зможе пристойно економити в експлуатації і бути настільки практичним, наскільки це взагалі можливо в автомобілі такого розміру”.