Чим цікавий Nissan Qashqai після рестайлу
Третє покоління Nissan Qashqai зʼявилось в 2021 році. А в 2024 модель отримала оновлену зовнішність. Qashqai зробили більш хайтеківським. Тепер він більше схожий на електричний Ariya. Фари головного світла змінили. Зробили виразні «стрілки» денних ходових вогнів та впізнавану велику решітку облицювання радіатора, змінили задні ліхтарі. Серед оновлень також нові колісні диски на 18-20 дюймів.
Які бувають Qashqai
Щодо технічної частини, то Кашкай пропонується з бензиновим мʼяким гібридом (бензиновий 1.33 турбо DIG-T + допоміжний електродвигун-генератор для імпульсу та рекуперації MHEV), та гібридна версія з установкою e-Power (1,5-літровий двигун VC-T плюс електродвигун).
Цікаво що модифікація 1.3 MHEV з мʼяким гібридом пропонується відразу в трьох версіях. Найпростіша — з переднім приводом та механічною коробкою передач має 140 к.с. З автоматичною коробкою двигун пропонується на 158 к.с. та має дві версії: з переднім, або повним приводом.
А ось версій з послідовним гібридом e-Power, яка має потужність 190 к.с., доступна тільки з переднім приводом. Якщо хочеться e-Power з повним приводом e-4orce, то варто дивитись в бік більшої моделі X-Trail.
В гібридній силовій установці e-Power використано бензиновий турбований трициліндровий двигун 1,5 л з безпосереднім впорскуванням та ще й системою зміни ступеня стиснення. Завдяки останній двигун може максимально ефективно працювати в різних режимах. Так на низьких обертах, коли не працює турбіна, ступінь стиснення піднімається до 14:1. За рахунок цього збільшується ефективність згоряння бензину та віддача двигуна. А коли в роботу в повну силу вступає турбонадув, то, для запобіганню виникнення детонації, двигун зменшує ступінь стиснення до 8:1. В такому режимі ефективність досягається вже за рахунок турбонадуву.
Цікаво, що бензиновий двигун 1.5 VC-T в цій силовій установці не пов’язаний з колесами, а лише є приводом генератора, який заряжджає акумулятор та живить електродвигун. Привід коліс виконує безпосередньо електродвигун. Коробки передач нема як такої. Її роль виконує редуктор, встановлений безпосередньо на передній осі, в одному корпусі з електродвигуном.
Салон Qashqai
Салон оновленого Qashqai виглядає симпатично. В нашій топовій комплектації Tekna+ (всього пропонується пʼять комплектацій) авто має оздоблення сидінь з натуральної шкіри, масаж сидінь, та ще й оздоблення торпедо та консолі алькантарою.
Щоправда, практичність алькантари навколо важеля перемикання передач, та на дверних картах викликає питання довговічності. Але зараз – привабливо і богато.
Після рестайлу в переліку опцій зʼявилась функція масажу. Пердні крісла пропонують трирежимний масаж попереку та спини. Активується він кнопкою на самому кріслі. А от керувати режимами можна через центральний дісплей.
Машина має безключовий доступ. Проте на відміну від X-Trail механізм блокування не сенсорний, а звичайна кнопка на ручці дверей. Є також система безключового доступу в багажник. Достатньо підійти та піднести ногу посередині під задній бампер і електропривод підніме кришку багажника.
Кашкай – практична машина. І стосується це не в останню чергу їзди з дітьми. Для прикладу – задні двері відкриваються під кутом 90 градусів. Так значно зручніше встановлювати дитячі крісла, або садити в них малечу.
Багажний відсік Qashqai з гібридною силовою устанавкою трохи втратив в обʼємі, в порівнянні з модифікаціями з мʼяким гібридом. В e-Power в багажнику розміщено акумулятор, тому відсік трохи менший (455 проти 504 л). Проте сподобалось що під підлогою багажника є не просто докатка, а повнорозмірне запасне колесо 215/55 R18. А всередині ще й сабвуфер Bose помістився.
Як їздить Qashqai e–Power
Силова установка e-Power має не тільки чималу потужність в 190 к.с., але й гарний крутний момент – 330 Нм. Вона легко справляється з вагою Qashqai (1624 кг). Машина доволі спритна та проворна. В міському потоці за рахунок рвучкого прискорення їздити легко та зручно. Тим більше зважаючи на доволі компактні розміри машини, особливо коли пересідаєш в нього з тестового редакційного X-Trail. До речі, в цих моделей дуже багато спільного. В салоні ті ж панель приладів, блок керування кліматом, екран інфорозважальної системи, кермо та селектор коробки передач.
Повернемось до Qashqai. Як же працює силова установка e-Power? Це послідовна гібридна установка. В ній бензиновий двигун крутить генератор, а той заряджає невелику (близько 3 кВт*год) тягову батарею. Ця батарея є первним буфером, який дозволяє авто їхати на електротязі кілька кілометрів. Доречі, можна примусово обрати виключно електричний режим руху, натиснувши кнопку «E» біля важеля АКП.
Якщо заряд батареї знизився, чи різко виросло навантаження при швидкому прискоренні, то бензиновий двигун підмикається, та генератор заряджає батарею, або навіть живить електровигун паралельно з батареєю. Тобто, по факту, ви їздите на електромобілі, а бензиновий двигун виконує роль зарядки. Така схема силової установки виявилась ефективною та практичною. Середня витрата пального складала під час тесту в динамічному режимі руху складала близько 6,5 л/100 км, а при звичайному пересуванні по місту падала до 5,4 л/100 км.
Є можливість обирати один з трьох режимів руху: економічний, звичайний та спорт. В економічному машина переходить в ощадливий режим роботи кліматичної системи, а педаль акселератору стає менш чутливою і для прискорення її треба як слід притискати. В спортивному – навпаки. Кермо стає важчим а педалі більш чутливими.
Щодо динмічних показників, то з прискоренням 0-100 км/год за 7,9 секунд Qashqai e-Power сприймається як доволі швидкий, але не агресивний. Його прискорення приємне та легко контрольоване. Що власне і потрібно компактному сімейному кросоверу.
Що стосується його позашляхових можливостей, то тут не варто переоцінювати авто. Кліренс в 175 мм доволі практичний. Він дозволяє комфортно заїхати на парковку з бардюром, або зїхати з асфальту на дачі. За рахунок електронної імітації міжколісного фиференціалу Кашкай їде навіть коли одне з ведучих коліс втрачає зчеплення з дорогою. Проте їхати на бездоріжжя на ньому все ж не варто. Подивіться на ці гарні 20-дюймові диски та шини 235/45 R20. Та й нижня частина бамперів та порогів має не захисний пластик, а пофарбована в чорний глянець, на якому можуть легко залишитись подряпини не те що від офроаду, а навіть від жорсткого сухостою.
Чи варто платити за топ
Легкий в керуванні, та гарно оснащений кросовер – на сьогодні найбільш ходовий товар. В цьому сенсі Nissan Qashqai вже давно і впевнено завоював своє місце під сонцем. Та в випадку з версією e-Power в практичності стало ще більше сенсу. Він швидкий, легкий в керуванні, тихий та має низьку витрату палива. Але ж і коштує. Версія з послідовним гібридом стартує від 1 590 920 грн. Але в максимальній комплектації цінник складає вже відчутні 1 982 010 грн.* Звичайно приємно мати машину в гарній комплектації, та я б все ж обрав e-Power за його двигун.
* – ціни вказані на 24.09.24