Самые необычные образцы техники, использовавшиеся при ликвидации аварии на ЧАЭС.
Аварія на Чорнобильській АЕС – найбільша техногенна катастрофа в історії України. На її ліквідацію кинули тисячі одиниць різної колісної та гусеничної техніки, а також літаки та вертольоти.
У роковини Чорнобильської аварії «Автоцентр» розповідає про найцікавіші зразки техніки, які використовувалися у Зоні відчуження.
БАТ-М
Шляхопрокладач БАТ-М, оснащений герметичною кабіною, що дає йому змогу працювати в умовах радіації і забезпечувати захист екіпажу. Машини працювали безпосередньо біля зруйнованого саркофага, виконуючи роль грейдерів і бульдозерів.
ВТС Ладога
Техніка ЧАЕС була переважно військовою. Високозахищений транспортний засіб (ВТС) «Ладога» – командно-штабна машина на базі танка Т-80. У Чорнобилі її використовували для радіаційної розвідки.
ІМР-2
ІМР-2 (Інженерна машина розгородження) створена на базі танка Т-72 і забезпечена краном і бульдозерним відвалом. Машина спочатку проектували з розрахунком на використання в умовах радіоактивного зараження.
Об’єкт 032
На особливо небезпечних ділянках застосовували і роботизовану радіокеровану техніку – таку як Об’єкт 032 на базі ІМР-2. Об’єкт 032 використовували для розбору завалів і збору радіоактивних уламків. Машини були обладнані камерами.
Komatsu D-355W
З Японії в Чорнобиль прибули радіокеровані бульдозери Komatsu D-355W. Їх активно використовували для розчищення завалів.
БТС-4
Броньований тягач БТС-4 складений на шасі танка Т-44. У Чорнобилі БТС-4 займався буксируванням техніки і виконував низку інших завдань.
ГПМ-54
ГПМ-54 – броньована пожежна машина, створена на основі танка Т-54, яку виробляли у Львові. Її активно застосовували під час ліквідації аварії на ЧАЕС, а один ГПМ-54 досі використовується для гасіння пожеж у Зоні відчуження.
ІСУ-152
При ліквідації аварії на Чорнобильській АЕС задіяли навіть самохідні артилерійські установки ІСУ-152 часів Другої світової війни.
Оскільки радіаційне випромінювання від транспортних засобів було величезним і в десятки разів перевищувала норму, то їх було вирішено залишити в Зоні відчуження. Найнебезпечніші з них поховали у спеціальних могильниках.
Частину спеціалізованих транспортних засобів виставлено у спеціальному музеї техніки в Чорнобилі.