X

Показано незвичайне маскування бронеавтомобіля

Цю цікаву світлину було зроблено у 1941 році, ймовірно, під час воєнної кампанії в Малайї, у Південно-Східній Азії.

Щоб приховати бронеавтомобілі від повітряного спостереження противника, їх замаскували… під слонів. Які ж машини були заховані під цими «звірячими шкурами»?

Це бронеавтомобілі англійського виробництва, виготовлені компанією Lanchester. Цікаво, що дана фірма відома тим, що її засновники – брати Фредерік і Джордж Ланчестер ще в 1895 створили перший в Англії автомобіль повністю вітчизняної конструкції. А через 4 роки, накопичивши капітал, вони організували на підприємстві в місті Ковентрі виробництво легкових машин.

Фредерік Ланчестер за кермом свого першого автомобіля.

З початком Першої світової війни компанія взялася за випуск бронеавтомобілів, який розробив Джордж. Перший прототип на легковому шасі було збудовано у грудні 1914 року, а на початку наступного виготовили серію з 26 машин. Згодом вони брали активну участь у бойових діях.

А наприкінці 20-х фірма поряд з легковими автомобілями знову повернулася до такого виду продукції. У 1928 року вона виробила 18 машин Mk I, а 1929 – 1931 гг. – 39 од. більш досконалих Mk II, які ми бачимо на знімку.

Трихосний броньовик (6х4) бойовою масою 7 т мав недостатню прохідність, але її можна було підвищити, натягнувши на задню пару коліс гусеничний ланцюг, що входить до комплекту. Броньовані листи сталевого корпусу мали за різними даними товщину від 8 до 10 мм.

Що стосується озброєння, то в башті, що оберталася, було встановлено два кулемети калібру 7,92 мм. Але це ще не все. У лобовому листі кузова змонтували і потужнішу зброю – 12,7-мм кулемет. А на даху основної башти у моделі Mk II, на відміну від Mk I, було встановлено командирську башту, яка забезпечувала круговий огляд.

Шестициліндровий двигун з верхнім розподільним валом мав робочий об’єм 6,2 л та розвивав 88 к. с. Максимальна швидкість становила 72 км/год.

В музеї Bovington Tank Museum

Цікаво, що в задній частині машини, до речі, як і у моделей 1915 року, був невеликий відкритий майданчик, який можна було використовувати для перевезення двох солдатів або різних вантажів або обладнання.