Новітній танковоз «Урал» дуже схожий на американський
Автомобільний завод «Урал», який входить до Групи «ГАЗ», представив новітній сідловий тягач-танковоз. Його основне завдання – возити важку бронетехніку масою до 70 т. Головна особливість новинки – колісна формула 8х8, виконана за схемою 1+3 (одна вісь спереду, а три – ззаду).
У російському військовому автопромі такого сідлового тягача раніше не було, а от в американців є вже давно. Так, наприклад, танковоз Oshkosh M1070, який може працювати у складі автопоїздів до 107 т, випускається з 1992 року. За 25 років у США на експорт пішло понад 2,9 тис. машин.
Oshkosh M1070 унікальний тривісним заднім візком на пневмопідвісці і дворядною бронекабіною. А щодо російського прототипу «Урал», який створювали явно з оглядкою на американського «конкурента», то у нього кабіна також дворядна і може бути броньованою.
А якщо говорити про силовий агрегат, то на заокеанському монстрі застосовано Detroit Diesel або Сaterpillar потужністю 700 к.с. А ось який двигун стоїть на російському аналогу, точно невідомо. За даними «Авторевю», це може бути ЯМЗ–652 (як відомо, ліцензійний Renault), а незабаром його можуть замінити на перспективний турбодизель власної розробки – ЯМЗ-780 потужністю в 550 і навіть 600 к.с.
Найцікавіше, що такий самий тягач-танковоз, як Oshkosh M1070, а тим паче новий «Урал», спокійно міг випускати і наш ПАТ «АвтоКрАЗ». Адже у 2010 році було показано сідловий тягач КрАЗ Т17.OEX «Титан-02» з колісною формулою 6х6, здатний тягати причепи масою до 75 т.
А щодо чотиривісної схеми 1+3, то її завод показав ще раніше. Так, восени 2008 року у нас не тесті побував унікальний самоскид КрАЗ-7140С6 з колісною формулою 8х6 (передній тяговий міст, дві осі, передня і перша в тривісному задньому візку – керовані). На цьому шасі спокійно можна було зібрати тягач-танковоз, як і встановити на нього бронекабіну.