Міністерство оборони України кодифікувало чергову вітчизняну розробку – баггі Varan, що дозволяє закуповувати та постачати їх для потреб ЗСУ. Машина відрізняється потужним силовим каркасом, виготовленим із безшовних холоднокатаних труб, які використовуються для захисних конструкцій спортивних автомобілів. Низька, напівлежача посадка водія та пасажира робить баггі присадкуватим та малопомітним і водночас забезпечує низький центр ваги, що підвищує стійкість. Сидіння оснащені чотириточковими пасками безпеки. При власній вазі трохи більше за тонну вантажопідйомність становить близько 500 кг. Також є можливість буксирування причепів масою до 300 кг.
На Varan використається силовий агрегат від автомобілів концерну Volkswagen. Це потужний турбодизель, який працює у парі з 5-ступеневою автоматичною коробкою передач. Привід на задні колеса, проте можлива версія 4х4. Також опрацьовано варіант установки одного або двох електромоторів – для моно- або повного приводу відповідно. Рульове керування з гідропідсилювачем. Рульова колонка може регулюватися.
Цікава деталь. Нижні та верхні важелі незалежної підвіски всіх коліс зроблені взаємозамінними, що спрощує ремонт у польових умовах. Варто також відзначити потужні гальмівні диски спереду та ззаду – діаметром 315 мм. Varan розганяється по піску до 100 км/год і має запас ходу до 200 км бездоріжжям.
Собівартість баггі Varan при використанні вживаних силових агрегатів складає близько 700 тис. грн. Як зазначають розробники, сьогодні опрацьовується питання закупки нових двигунів та трансмісій, у тому числі зі США та Південної Кореї. У цьому випадку ціна машини підніметься приблизно до мільйона грн., проте це все одно буде на третину дешевше за зарубіжні аналоги.
https://www.youtube.com/watch?v=TxOYJsNoAGo" layout="responsive" width="1000" height="563">