X

Тест-драйв «ГАЗель Next»: тепер і з суцільнометалевим фургоном

На украинском рынке появилось новое исполнение развозного автомобиля «ГАЗель Next» – с цельнометаллическим кузовом-фургоном. Эта машина получила еще несколько интересных новаций.

«ГАЗель Next»

Уперше випробувати «ГАЗель Next» нам довелося ще взимку 2013 року на заводі в Нижньому Новгороді. Через рік ми наїздили на цій машині не одну тисячу кілометрів дорогами Західної України. І ось тепер на ринок вийшов довгоочікуваний автомобіль з суцільнометалевим кузовом-фургоном.

Зовні і всередині

Одразу зазначимо, що новий суцільнометалевий фургон «ГАЗель Next» кардинально відрізняється від попередника – «ГАЗель Бізнес». Він став набагато більшим і поки що пропонується тільки в подовженому виконанні з високим дахом. Стосовно дизайну, то високі панелі фургона не здаються важкими – їх візуально полегшують припливи на порогах, об’єднані з пухкими надкрилками, а також красиві проштамповки на поясній лінії і боковинах високого даху.

«ГАЗель Next» з інтегрованим фургоном разюче відрізняється від попередника і дизайном, і розмірами.

Трохи бентежить вертикальна кузовна вставка, роз’єми якої оброблені герметиком. На машині в білому забарвленні вона трохи ріже око. З корми «ГАЗель» теж не впізнати. Особливо ефектний вигляд мають нові світлоблоки, інтегровані у вертикальні пластикові молдинги на всю висоту кузова, що чимось нагадують Renault Trafic.

Капот, дверцята, пороги і ще 68 металевих кузовних деталей оцинковані. На машину надається 8-річна гарантія від наскрізної корозії. Нагадаємо, що передні крила всіх «ГАЗелей Next» виготовлені зі склопластика.

А що ж всередині фургона? Корисний об’єм вантажного відсіку збільшився на 30% – до 13,5 кубометрів. Сюди вільно входить чотири європалети. У фургоні не згинаючись може пересуватися навіть високий водій, оскільки внутрішня висота становить 1,90 м. Задні двері можуть відчинятися на кут до 270 градусів, причому в крайньому положенні вони зручно фіксуються на бортах за допомогою магнітів. Задній пластиковий бампер, що виступає на 13 см, і поручень праворуч від дверного отвору полегшують доступ у вантажний відсік.

Бічні зсувні дверцята стали ширшими (1044 замість 930 мм), і це добре, хоча до західних аналогів ще трохи не дотягують. Важливо, що підлога вантажного відсіку покрита фанерним настилом завтовшки 9 мм, є фанерний захист і на боковинах, тому можна не побоюватися за пошкодження пофарбованого металу. У підлозі встановлено десять такелажних петель. Є два освітлювальних плафони – над бічним і заднім дверним отвором.

У сталевій задній стінці кабіни, в нижній частині, встановлено знімний люк. Таким чином, можна перевозити вантажі завдовжки до 5 метрів. Завдяки високому даху з’явився невеликий вантажний відсік і над кабіною.

Перед поїздкою

Сідаємо в кабіну «ГАЗель Next». Зручні підніжки, широкі двері. Хотілося б, звісно, поручень на передній стійці.

Головне нововведення інтер’єру суцільнометалевого фургона – відсутність архаїчного підлогового важеля коробки передач. Його змінив модерний джойстик на приладовій панелі, який випускає компанія Atsumitec Toyota Tsusho Rus.

Кермо доволі зручне, з регулюванням за кутом нахилу. На ньому є кнопки керування аудіосистемою. А саму магнітолу стандарту 1DIN встановлюють уже за доплату.

Зручно, що склопідйомники і дзеркала мають електропривод. Дзеркала також оснащені функцією підігріву. Як опцію можна встановити підігрів і крісла водія. До речі, сидушка в базі має п’ять регулювань: у поздовжньому напрямку, нахилу подушки (окремо для передньої і задньої частини), змінний поперековий підпір і регулювання нахилу спинки. Праворуч є і відкидний підлокітник, що також налаштовується за кутом нахилу.

На відміну від досліджуваної раніше «Газелі Next» наш піддослідний фургон був оснащений не дизельним двигуном Cummins, а бензиновим силовим агрегатом Evotech (Євро-5), розробленим спільно з південнокорейською компанією Tenergy. Більше того, на мотор було встановлено газобалонне обладнання польської марки Optima. У нашому випадку бак з блакитним паливом ємністю 70 л розташовувався під підлогою замість запаски. Новий тросовий механізм держателя колеса ми не змогли перевірити в роботі, оскільки запасне колесо довелося перевозити просто у вантажному відсіку.

На ходу

Ми одразу почали рух на газі. Для переходу на цей вид палива є спеціальний пульт, закріплений на передній панелі. Натиснув кнопку, якщо загорівся червоний світлодіод – машина працює на бензині, якщо зелений – на газі. Ще кілька зелених світлодіодів показують, наскільки заповнений балон із газом. До речі, на дисплеї борткомпьютера в будь-якому разі висвічується запас ходу, а також нинішня і середня витрата палива за поїздку, незалежно від того, на чому у цей момент працює двигун.

Тестувати фургон було вирішено з баластом, тому ми заїхали на базу за двадцятьма мішками з піском. Завантажили машину тонною з лишком. Нова модель має збільшений запас міцності – зокрема, рама отримала два підсилювачі, що напевно оцінять наші перевізники.

Тестувати фургон вирішили як завжди – з вантажем. Наразі це двадцять мішків з піском.

Атмосферний двигун робочим об’ємом 2,7 л розвиває 107 к.с. Чекати від нього диво-динаміки не варто, але в місті цього цілком вистачає. До речі, моторчик не вражає тягою на низах – помітне підхоплення спостерігається тільки з 2000 об/хв. А крутити його більше 2500 об/хв сенсу немає. Так що доля цього автомобіля – розмірена їзда зі швидкістю 60-80 км/год.

На суцільнометалевому фургоні використано модернізовану коробку передач, розраховану на передачу до 330 Нм крутильного моменту. Чіткість увімкнення передач хороша, хід короткий, зусилля мінімальні. На джойстику немає ніяких вібрацій – не зрівняти з підлоговою кочергою. На п’ятій передачі завантажена «ГАЗель Next» буквально витягує з 60 км/год. Для пришпорювання, як в місті, так і на трасі, з п’ятої краще переходити одразу на третю передачу, минаючи четверту.

На трасі навантажена «ГАЗель Next» тримає дорогу наче влита. Підрулювати практично не треба – як-ніяк інтегральний рульовий механізм і передня незалежна підвіска роблять свою справу. Приємно здивувала плавність ходу. Виявляється, фургон отримав модернізовану задню підвіску – з новими підресорниками і амортизаторами Mando зі зміненою схемою кріплення.

Встановлене газобалонне обладнання дає можливість економити. Скрапленого газу машина витрачає приблизно на 10% більше, ніж бензину. За нашими підрахунками, під час руху містом з повним завантаженням кузова LPG йшло в середньому 17 л на сотню, а на трасі – 15 л. Однак вдвічі менша ціна за літр блакитного палива робить його поза конкуренцією.