З моменту запуску в серійне виробництво електробусів Mercedes-Benz eCitaro наприкінці 2018 року минуло майже п’ять років, а на підприємстві в Мангеймі за цей час випустили понад тисячу машин.
Сьогодні вони експлуатуються не тільки в низці міст Німеччини (Гамбурзі, Дрездені, Бремені, Вісбадені, Мангеймі), але також транспортними компаніями Франції, Італії, Швеції, Польщі, Австрії та Швейцарії.
В основі eCitaro лежить платформа самого продаваного міського автобуса Mercedes-Benz всіх часів. Спочатку електробус пропонувався лише в одиночному варіанті з батареями ємністю 243 кВт.год. Тут було впроваджено інноваційну систему управління температурним режимом, яка підвищувала економічність машини на 40%, порівняно з дизельним «собратом».
Після появи батарей другого покоління вдалося підвищити запас ходу, причому без збільшення ваги. Це відкрило шлях до виходу на ринок зчленованого 18-метрового електробуса. Наприкінці 2022 року на eCitaro почали встановлювати батареї третьої генерації, нікель-марганець-кобальтові. Вони отримали на 50% більшу ємність, без збільшення ваги. В результаті одиночний електробус зміг проїжджати без підзарядки до 280 км.
У червні 2023 року відбувся світовий дебют електричної «гармошки» eCitaro з водневою силовою установкою потужністю 60 кВт, що працює як подовжувач діапазону. У результаті електробус пасажиромісткістю 128 осіб отримав запас ходу до 350 км. Німецьке профільне видання Omnibusspiegel нещодавно провело порівняльний тест-драйв новинки по вулицях Бонна, в якому взяли участь 20 журналістів та стільки ж представників транспортних компаній. У результаті eCitaro виявився найкращим серед п’яти конкурентів.