Легкі розвізні автомобілі Mercedes-Benz за кілька десятиліть здобули велику популярність не лише як надійні робочі конячки з доставки вантажів. Вони чудово прижилися у медиків, поліцейських, а також у любителів далеких мандрівок – караванерів. Нинішній, 2024 рік, ознаменувався відразу кількома круглими датами в історії цих трудівників з трипроменевою зіркою.
55 років тому – у вересні 1969 року був випущений перший легкий комерційний автомобіль Hanomag-Henschel, який зійшов з конвеєра заводу в Бремені, який раніше належав Borgward. Це сталося після перенесення виробництва фургонів та універсалів із заводу в Гамбурзі-Харбурзі. У цей же час Daimler-Benz придбав 51% акцій цього виробника і почав продавати його автомобілі під маркою Mercedes Benz L 306. На рубежі 1970-1971 років Daimler-Benz викупив всі акції Hanomag-Henschel і продовжив виробництво L 306 до 1977 року.
40 років тому – 19 липня 1984 року з конвеєра у Бремені зійшов останній фургон сімейства T1/TN. За весь час було виготовлено 290 958 таких автомобілів.
Це ознаменувало кінець виробництва фургонів Mercedes-Benz у Бремені і тепер їх випуск зосередився на заводі в Дюссельдорфі, де T1/TN випускався з 1980 року. З того часу Бремен використовувався виключно як завод із випуску легкових автомобілів. До 1995 року на заводі в Дюссельдорфі було збудовано ще майже 660 000 фургонів цієї серії.
35 років тому – у березні 1989 року відбулося комплексне вдосконалення моделі фургона T1/TN, що з’явився ще у 1977 році. Інженери зосередилися на трьох основних цілях: більше потужності, більше швидкості та менше викидів. Два нові двигуни отримали звання “Дизель 1989 року”. До 1992 року із заводу Дюссельдорфі зійшло загалом близько 900 000 фургонів.
Візуальні зміни продукту включали облицювання передніх віконних стійок на варіантах з високим дахом та новий бампер без прорізів. Це покращило аеродинаміку на 25% залежно від версії, що призвело до значного зниження витрати пального. Наприклад, фургон з низьким дахом досяг зниження споживання пального майже на 23% при постійній швидкості 100 км/год.
T1/TN був зобов’язаний своїм успіхом у багатьох галузях промисловості, насамперед своєю універсальністю, включаючи різні бічні розсувні та задні двері (кути відчинення: 90 град, 180 або 270 град), які були адаптовані до розміру європіддону. Усього на заводі пропонувалося 252 варіанти моделі.
Майже 30 років тому – у 1995 році з’явився Sprinter, новий фургон від Mercedes Benz, який став важливою віхою у багатьох відношеннях. Sprinter був першим комерційним автомобілем з трипроменевою зіркою, який мав власне ім’я замість простих числових і буквених позначень. Він започаткував новий етап популярності фургонів Mercedes Benz.
Sprinter пішов за Mercedes Benz T1/TN, справжньою легендою, випущеною за 18 років майже мільйонним тиражем. Хоча він перейняв базову технічну концепцію T1/TN, решта було революційною. Поєднання самонесучого кузова, заднього приводу з високою тягою, сучасного шасі з незалежною передньою підвіскою, передової безпеки та потужних двигунів було унікальним. З самого початку Sprinter позиціонувався як справжній універсал. Завдяки безлічі варіантів та опцій він став вибором номер один у всіх галузях і залишається таким досі.
На початку 2024 року Mercedes-Benz знову перевизначив сегмент великих фургонів. Оновлений Sprinter пропонує значне підвищення безпеки, комфорту та цифрового підключення, зберігаючи при цьому гнучкість використання. З оновленим eSprinter Mercedes-Benz Vans також реалізує наступний етап своєї стратегії електрифікації. Поєднання ефективності, запасу ходу та потужної зарядки робить повністю електричний фургон універсальним автомобілем.
Наступного року Mercedes-Benz Vans відсвяткує 30-річчя Sprinter. Його «молодший брат» Vito, універсал у сегменті середньорозмірних фургонів також відзначить своє 30-річчя.