X

Як з’явився один з найкрасивіших автомобілів – Alfa Romeo GTV

Цього дня, 6 жовтня, рівно 30 років тому на Паризькому автосалоні дебютувало стильне купе Alfa Romeo GTV. Машина привертала увагу клиноподібним профілем, низькою носовою частиною зі здвоєними невеликими фарами, а також кормою з ліхтарями на всю ширину – так званим red finish. Коефіцієнт аеродинамічного опору Сх становив 0,33. Зазначимо, що у «собрата» – відкритого двомісного Spider він дорівнював 0,38.

Над зовнішністю Alfa Romeo GTV (від італ. Gran Tourismo Veloce – «Швидкий Гран Туризмо») попрацював дизайнер Енріко Фумія з ательє Pininfarina, який також приклав руку до таких відомих італійських автомобілів як Alfa Romeo 164, Ferrari F90, Lancia Y, Lancia Lybra, Lancia Kappa Coupe, а також Maserati 3200 GT.

І не випадково Alfa Romeo GTV у 1995 році отримала престижну нагороду The World’s most Beatiful Automobile – «Найкрасивіший у світі автомобіль». А відомий автомобільний журналіст та телеведучий Джеремі Кларксон назвав GTV одним із найкращих спортивних автомобілів свого часу.

Машину збудували на платформі Tipo Due, яку в даному випадку оснастили новою багатоважільною задньою підвіскою. Передня підвіска разом із трансмісією перейшли з моделі Alfa Romeo 155, яка з’явилася у 1992 році.

Спочатку на Alfa Romeo GTV пропонувалося два двигуни на вибір: 2,0-літровий Twin Spark у 150 к. с. та дволітровий V6 Turbo потужністю 200 к. с. Після рестайлінгу в 1998 році додалися також 1,8-літровий Twin Spark в 144 к. с., а також 3,0-літровий 24-клапанний V6 на 220 коней. А найпотужнішим був 240-сильний агрегат 3,2 V6, з яким GTV стала найшвидшою “Альфою” свого часу – розгін до “сотні” займав лише 6 с, а “максималка” досягала 255 км/год. З 1994 по 2004 рік було виготовлено 42 937 машин Alfa Romeo GTV.