Як у США з'явилася перша дизельна вантажівка
Цього дня, 22 січня 1923 року, була зареєстрована компанія Kenworth Motor Truck Company. Основними її акціонерами стали Гаррі Кент та Едгар Вортінгтон, які відкрили штаб-квартиру в Сіетлі, штат Вашингтон. Перша вантажівка сходить з конвеєра у березні 1923 року.
У 1924 році Kenworth продав всього 80 вантажівок, то у 1925-му випуск почав збільшуватися, а індивідуалізація стала важливим напрямком компанії.
1927 року Гаррі Кент призначається президентом Kenwoth. У Сіетлі відкривається новий завод фірми. Маючи площу всього 120 на 240 футів (36 х 73 м) він отримує виставковий зал, сервісний відділ та офіси. Тут випускається до 50 вантажівок на місяць. Дане підприємство Kenworth використовує до 1946 року.
Крім того, в 1927 році компанія Kenworth представила модель J-6, як першу вантажівку канадської збірки. Ця 3-тонна машина була виготовлена в Британській Колумбії на заводі Vancouver Engineering Works.
Kenworth набирає обертів і до 1930-х років виробляє 250 вантажівок на рік. До 1932 року компанія виходить на ринок пожежних машин, виробляючі та адаптуючи іх з урахуванням конкретних потреб тієї чи іншої пожежної частини.
У 1933 році Kenworth першою серед американських виробників вантажівок виводить модель з дизельним двигуном – 4-циліндровим Cummins HA-4 потужністю 100 к. с. Цікаво, що ця вантажівка вперше в галузі отримала вертикальний вихлоп.
Більше того, Kenworth стає піонером у створенні кабіни з інтегрованим спальним відсіком. При цьому кабіна з окремим спальником не розроблялася Kenworth до 1947 року.
Закон про автомобільних перевізників 1935 року призвів до появи постанов Департаменту безпеки Міждержавної торгової комісії у вигляді встановлених маршрутів та фіксованих ставок. Це спричинило розвиток трансконтинентальних рейсів, що підвищило попит на далекобійні вантажівки Kenworth.
У кожному штаті були свої власні закони про вагову конфігурацію, спрямовані на збереження старих мостів та автомагістралей. У багатьох західних штатах станції зважування розташовувалися вздовж автомагістралей. Щоб відповідати цим новим стандартам, Kenworth випускає алюмінієві маточини та кабіни. Незабаром ці новації були скопійовані іншими виробниками вантажівок. Пізніше для зниження ваги Kenworth почав пропонувати й алюмінієві бампери, які вперше були замовлені для автобусів компанії Canadian Greyhound.
У 1936-му Kenworth виробляє першу вантажівку з кабіною над двигуном (COE) у вигляді моделі 516. Цей прогрес відбувся тому, що в Нью-Мексико дозволили більше осьове навантаження, але обмежили довжину автопоїзда – 45 футів (13,71 м). Хоча конструкція була ефективною і відповідала вимогам законодавства, вона не мала успіху у водіїв, які віддавали перевагу традиційній кабіні.
У 1937 році Гаррі Кент помер від раптового серцевого нападу у віці 55 років. Новим президентом Kenworth стає Філіп Джонсон, який до цього очолював Boeing Airplane Company і United Airlines.
У 1939-му Kenworth запускає модель 500-ї серії, що пізніше отримала назву Needle Nose («Гольчастий ніс»). У 40-х роках ці машини стали візитівкою компанії, оскільки були здатні перевозити вантажі у важких умовах, що виділяло їх серед конкурентів.
Після нападу на Перл-Харбор у грудні 1941 року компанія Kenworth розпочала виробництво чотиритонних надпотужних вантажівок М-1 “Wreckers”. Після першої партії у 430 машин до кінця року було замовлено ще 1500 од. Ці тривісні (6х6) машини були оснащені потужними кранами, носовими та кормовими лебідками, різальним та зварювальним обладнанням, а також спеціальними прожекторами, що робило їх ідеальними для роботи як армійські евакуатори.
1943-го виробництво вантажівок М-1 “Wreckers” переноситься вглиб країни, в Якима, штат Вашингтон. А на підприємстві в Сіетлі розпочинається виготовлення компонентів бомбардувальників B-17 Flying Fortress та B-29 Super Fortress. Для різних літаків випускають алюмінієві обтічники. Стапельна збірка була замінена конвеєром. Накопичений досвід у виробництві профілів із «крилатого металу» дав можливість встановити на вантажівки рами з алюмінієвими лонжеронами.
У 1945 році Kenworth стає дочірньою компанією Pacific Car and Foundry, яка пізніше була перейменована на PACCAR. 1946 року в Південному Сіетлі було відкрито новий завод. На лініях із ланцюговими конвеєрами тут освоїли виробництво тролейбусів, міських автобусів та самоскидів. Почала розширюватися географія продажів – до Південної Америки, Африки та Близького Сходу.
1947-го Kenworth розробляє для тягачів окремий спальний відсік, з доступом з кабіни водія. А на наступний рік починає випуск нової безкапотної кабіни COE, пізніше прозваної «Бичячим Носом» на моделях серії 500. Водії почали хвалитися наклейками з написом «Все, що ви їсте, носите або використовуєте, постачається з вантажівкою», як нагадування про те, наскільки важлива галузь вантажоперевезень.
До 1950 року дистриб’юторська мережа Kenworth зросла до 27 точок за межами США, а продажі за кордоном досягли 40% всієї реалізації. Пропонувалося понад 30 різних моделей: від 825 з торсійною підвіскою до надпотужної 888 з дозволеною повною масою 59 тонн.
1953-го Kenworth розробив модель 853 для Арабсько-американської нафтової компанії (ARAMCO). Результатом цього успішного запуску стало замовлення на 1700 машин. Наслідуючи цей приклад, з’являється модель 801 для земляних робіт в Америці. Моделі 801, 802 та 803 мали шасі вантажопідйомністю від 18 до 72 т. Цього ж року Kenworth випускає свою 10-тисячну вантажівку.
1952-го Kenworth побив свій особистий рекорд, вперше виготовивши 1000 вантажівок на рік. Тоді ж було створено тягач під атомні гармати Т10 для США. У 1953 році представлена конструкція з розташуванням кабіни поруч із двигуном, яка знайшла застосування у багатьох сферах. Для посилення позицій на канадському ринку Kenworth відкриває новий завод у Бернабі, Британська Колумбія.
У 1956 році Kenworth представляє вантажівку із традиційною кабіною 900-ї серії. Ця модель замінила серію 500, запущену ще 1939 року. На новинці дебютував капот під торговою маркою UnitGlass, що включав уніфікований капот зі скловолокна, крила та радіаторну решітку. Також було представлено модель з кабіною над двигуном.
Завдяки міцним зв’язкам Kenworth з авіаційною промисловістю, зокрема з компанією Boeing, створено унікальний продукт — тягач для буксирування літаків у снігову погоду.
У 1958 році з’являється модель 953 для роботи в пустелі. Ця унікальна машина в лінійці Kenworth була єдиною вантажівкою з двома радіаторами, встановленими поряд один з одним за передньою решіткою.
У 1961 році представили вантажівку S900 – з похилим капотом, що забезпечує ліпшу оглядовість. Хоча ця модель не мала успіху у Сполучених Штатах, вона була добре прийнята в Австралії та вироблялася там протягом багатьох років.
1962-й рік ознаменувався випуском 25-тисячної вантажівки Kenworth.
А в 1963-му Kenworth представляє лінійку вантажівок W900 – з більш просторими кабінами та зміненою за дизайном приладовою панеллю. Kenworth також виводить нове сімейство безкапотників COE, вдало названих серією K100, де буква K означає Kent, віддаючи шану одному з перших засновників компанії.
До 1965 року Kenworth виробляв понад 3000 автомобілів на рік. На зміну W900 приходить модель W900A, яка отримала довший капот для нових дизельних двигунів, і радіатор більшого розміру для кращого охолодження.
1968-го PACCAR купує австралійську компанію Kenworth Truck Sales Pty Ltd у Еда Кемерона, який відповідав за імпорт та продаж понад 100 тягачів Kenworth. У Бейсуотері відкривається завод, на якому протягом двох років виробляють праворульні моделі Kenworh – капотні та безкапотні.
У 1969-му виготовлена 50-тисячна вантажівка Kenworth.
1970-го було побудовано завод Kenworth Mexicana, який залишається єдиним виробничим підприємством компанії в Мексиці та Латинській Америці.
У 1971 році Kenworth вперше досяг позначки продажу 10 000 вантажівок на рік і додав дві нові лінійки. Машини були звичайними моделями для важких умов експлуатації «Brute», а модель Hustler COE з низькою кабіною вироблялася в Канаді.
У 1973 році Kenworth відзначає 50-річчя, і на капоті вантажівок з’являються «золоті прикраси», що символізувало успіх протягом багатьох років і прагнення бути найкращими. Незабаром було виготовлено автомобіль із порядковим номером 100 000.
4 березня 1974 року Kenworth відкриває завод у Чиллікоті, штат Огайо. Це збільшило сумарну виробничу потужність підприємств до 16 000 машин на рік.
У 1976 році Kenworth представляє ще одну новинку в галузі – спальну кабіну AERODYNE з піднятим дахом. Ця конструкція встановила новий стандарт комфорту для водія, забезпечуючи внутрішню висоту сім футів (213 см). Це означало, що водій вантажівки міг стояти у «спальнику» на повний зріст. Така кабіна також зменшувала аеродинамічний опір під час роботи з напівпричепом.
Kenworth входить у 80-ті з вантажівкою обмеженої серії Golden Nugget. Машина мала спеціальну фірмову наклейку, ексклюзивний інтер’єр та цікаве забарвлення в золотий, чорний та коричневий «металік».
У 1982 році популярна модель Kenworth W900A була замінена на W900B. Вона отримала прямокутні фари, хоча пропонувалися й традиційна округла оптика. Ця модель мала піднятий капот та кабіну, а також радіатор більшого розміру для кращого охолодження. У 1984 році була випущена безкапотна модель K100E COE, яка встановила нові стандарти аеродинаміки та паливної ефективності.
У 1985-му, на виставці вантажівок Mid-America Trucking Show у Луїсвіллі, Кентуккі компанія Kenworth представила модель T600A. Ця машина з покращеною на 50% аеродинамікою стала відповіддю на нафтову кризу та підвищення цін на всі види палива. Щоб досягти такого результату, інженери Kenworth експериментували з масштабними моделями в аеродинамічній трубі Вашингтонського університету.
Тестування в технічному центрі PACCAR показало, що T600 на 20% економічніший, ніж модель W900. Після презентації T600 став називатися “мурахоїдом”, і до кінця 1985 року на його частку припадало 40% продажів усіх тягачів Kenworth. Це було приголомшливим успіхом. У тому ж році Kenworth розвиває свій відомий слоган The World’s Best («Кращий у світі») і випускає вантажівку Liberty Edition.
Kenworth багато років був постійним центром інновацій, і в 1986 році з’являється модель T800. Завдяки зміщеному назад передньому мосту та надпотужному шасі T800 стала оптимальним для екстремальних умов експлуатації, у тому числі будівельного сегменту.
У 1987 році Kenworth представляє Mid-Ranger COE, свою першу середньотоннажну вантажівку. Ця машина бразильського виробництва була створена на базі моделі MAN G90, розширеної версії Volkswagen LT. У цьому ж році з’являється модель автобетонозмішувача W900S.
Поєднання винесеної вперед осі, короткого бампера та розташування кабіни дозволило йому відповідати місцевим законам, що регулюють рух мостами. Все це зробило модель надзвичайно популярною у промисловості товарного бетону.
У 1988 році Kenworth випустив дві нові моделі вантажівок: T400A та T450A. T400A представляв тягач для регіональних перевезень як варіант T600, а T450A був розроблений на основі T800.
Слідом за великим успіхом T600A, Kenworth у 1989 році представляє модель T600B, оснащену аеродинамічними дзеркалами, вигнутим лобовим склом, новим спальним відсіком та бічними обтічниками для покращення паливної економічності. Модель мала модернізований інтер’єр, де було більше місця для зберігання речей та підвищений рівень комфорту, у тому числі опціональний пакет Quiet Cab з покращеною шумоізоляцією.
1990-го виходить модель W900L. На відміну від W900B вона отримує подовжений на 10 дюймів (25 см) капот і стає флагманською вантажівкою Kenworth.
У 1993-му Kenworth відзначає своє 70-річчя. Він став роком «спальників», оскільки 13 жовтня компанія Kenworth представила нову варіацію кабін. Модель Studio Sleeper отримала спальний відсік завдовжки 74 дюйми (188 см), що зробило його найбільшим OEM у галузі на сьогоднішній день. Studio Sleeper забезпечував можливість тривалого проживання та мав комбінацію спального місця та дивана.
У 1994 році Kenworth представляє T300, свою першу капотну середньотажну вантажівку. В основу конструкції лягли моделі важкого класу (Class 8), включаючи T600/T800/W900, що зробили машину найнадійнішим середньотоннажником на ринку. Kenworth вперше досяг виробничого показника 30 000 вантажівок на рік.
У 1995 році компанія Kenworth випустила свою 500-тисячну вантажівку – модель на індивідуальне замовлення T600 AERODYNE 1996 року і подарувала її Уайлі Сандерсу з Троя, штат Алабама.
1996-го, на Міжнародній виставці вантажних автомобілів у Лас-Вегасі дебютувала модель T2000. Вона вкотре започаткувала новий стандарт продуктивності, комфорту та стилю, включаючи ширшу кабіну, інноваційні матеріали та аеродинамічні покращення.
У 1998 році Kenworth відзначає 75-річчя та представляє 86-дюймову модель Studio AeroCab W900L, а також пакет Limited Edition, присвячений ювілею компанії.
Kenworth об’єднується з CFI для участі у міжнародних змаганнях по сходженню на пагорб Пайкс-Пік 4 липня 1999 року. Щорічний захід спонукав інженерів Kenworth побудувати на індивідуальне замовлення вантажівку з кабіною T2000 DayCab, оснащену двигуном Caterpillar C16 потужністю 1375 к. с. Пізніше, 2001 року на машині було встановлено рекорд – з часом 13:59,6, а після зниження ваги, ще один, 2003-го -13:57,8.
У 2002 році Kenworth представляє більш простору денну кабіну – Extended DayCab для моделей T600, T800 та W900. Випукла задня стінка збільшила довжину на 15 см, крім того, тут встановили вищий дах від моделі AeroCab.
У 2005 році Kenworth замінює довгожителя для пустелі – модель 953, представлену ще в 1958 році. Нова модель 963 з іншою кабіною, де вже немає дерев’яної підлоги, а замість двох радіаторів встановлений тільки один, зберегла цілісність та стиль попередника й виробляється досі.
22 березня 2006 року Kenworth представив модель T660. Вона стала довгоочікуваною новинкою, оскільки була розроблена з урахуванням високих витрат на паливо, нових стандартів двигунів і зростаючого попиту на підвищену продуктивність серед вантажівок класу 8, виключно низький аеродинамічний опір, а також систему Kenworth Clean Power, відому та улюблену багатьма.
23 березня 2007 року компанія Kenworth представила нову лінійку середньотоннажних вантажівок. T370 Class 7, T270 Class 6 та гібридно-електричний T270, а також звичайну модель T170 Class 5 та безкапотну модель K260 Class 6. З’явився й безкапотник K360 Class 7.
На додаток до нової лінійки середньотоннажних автомобілів Kenworth випустив модель K500, яка отримала кабіну DAF, встановлену на рамі та підвісці типу C500. Ця вантажівка для нафтової промисловості надалі часто використовувалася у Китаї та інших країнах.
У 2010 році з’являється аеродинамічний магістральний тягач T700, презентований на виставці Mid-America Trucking Show 2010 у Луїсвіллі.
А на Mid-America Trucking Show у Луїсвіллі 2012 року Kenworth представляє тягач T680, який прийшов на зміну T660 та T700. Він оснащений абсолютно новим дизайном та кабіною завширшки 2,1 метра. У конструкції використовується штампований алюміній. Все це зробило його передовою вантажівкою в галузі.
У 2013 році Kenworth представляє модель T880. Заснована на тій же 2,1-метровій кабіні, що й T680, новинка має професійні характеристики, включаючи капот з п’яти частин і міцну платформу. T880 врешті-решт замінив модель T800.
1 квітня 2014 року завод Kenworth Chillicothe відзначив 40-річчя. На найбільшому підприємстві компанії було зібрано понад 410 тисяч вантажівок. У тому ж році компанія Kenworth відсвяткувала випуск своєї мільйонної вантажівки – знаменне досягнення за 91-річну історію.
У 2020 році Kenworth представляє електричні вантажівки з акумуляторною батареєю (BEV) – модель K270E класу 6 та K370E класу 7. Ці новинки Kenworth були орієнтовані на місцеві служби доставки. І слідом за ними, того ж року виходить і перша електровантажівка класу 8 – T680E.
У 2021 році Kenworth представляє свій новий флагман – T680 Next Generation. Випуск цієї моделі в черговий раз встановив новий стандарт досконалості, демонструючи чудову економіку палива, продуктивність та комфорт. Ця модель оснащена 15-дюймовим цифровим дисплеєм та стандартним «розумним кермом» SmartWheel, що дозволяє водієві керувати автомобілем кінчиками пальців.
У тому ж 2021-му після запуску T680 Next Gen компанія Kenworth представила нову лінійку середньотоннажних вантажівок з більш просторою кабіною, завширшки 2,1 м. Нові моделі T180, T280, T380 та T480 прийшли на зміну T170, T270 та T370.
Kenworth ніколи не зупиняється на досягнутому. І тому свіжий приклад – електровантажівка T680 на водневих паливних елементах (FCEV), представлена в 2021 році. У демонстраційній програмі з 10 вантажівок взяли участь порт Лос-Анджелеса, Toyota Motor North America та Shell. Вантажівка T680 FCEV піднялася на вершину Пайкс-Пік заввишки 4302 м, що зробило його першим автомобілем 8-го класу з водневим двигуном, який виконав це завдання.