X

Як у Києві презентували автобус КрАЗ та ЛАЗ для екологів

Цього дня, 22 жовтня, рівно 20 років тому, на території Міжнародного виставкового центр, відбулися дві важливі виставки: «Технології захисту-2003» та «КомунТех-2003». На них були представлені різні зразки автомобільної та іншої самохідної техніки.

Почнемо з унікального експонату – пересувної екологічної лабораторії (ПЕЛ) під назвою “Тонус”. Вона була створена ще за часів “союзу” на базі автобуса ЛАЗ-699Р. А потім її було передано до Центру військової екології Збройних Сил України.

“Тонус” дозволяє проводити аналіз заражених ґрунтів води, продуктів харчування, виявляти різноманітні радіоактивні і токсичні речовини, важкі метали та ін. На жаль, ПЕЛ була виготовлена в єдиному екземплярі, а потреба у таких машинах є.

Серед цікавих експонатів слід також назвати аварійно-рятувальний автомобіль АР-1 на шасі ГАЗ-3307. На той момент це був дослідно-експериментальний прототип, виготовлений на замовлення МНС на Павлоградському механічному заводі (ДП ВО «Південмаш» ім. О. Макарова). Ця машина універсальна: за її допомогою вдається ліквідувати наслідки стихійного лиха, аварій на підприємствах.

Крім того, вона може використовуватися комунальними службами для різних ремонтних робот. Кузов має шість відсіків. В одному з них розміщені міні-електростанції на 8,8 та 3,5 кВт, в іншому – зварювальне обладнання, у третьому – електро- та бензоінструмент, у тому числі електродриль та бензопила. Є відсік зі звичайним інструментом (домкратами, ручною лебідкою тощо), з пожежним оснащенням (вогнегасниками, 3-секційною дробиною) та з рятувальним обладнанням (виносним прожектором, надувним човном та ін.). У салоні для рятувальників можуть розміститися 5 осіб, тут є ноші, захисні костюми, аптечка. Аналогів цій машині на той час в Україні не було.

В експозиції були представлені пожежні машини. НВП «КБ Пожспецмаш» (м. Прилуки, Чернігівська обл.) показало аварійно-рятувальну машину на базі “Газелі”, призначену для МНС. Її характерна риса – висувний модуль, що переміщається по апарелі. Це забезпечує зручний доступ усіх членів екіпажу машини до інструментів та обладнання, розміщеному в ящиках модуля. Потрібно додати, що цей модуль знімний, тобто при необхідності можна встановити інший, зі своєю комплектацією. І ще одне – за бажання цю конструкцію можна змонтувати на будь-якому іншому автомобілі.

Також відзначимо автобус А091С “Богдан” як кабінет медичної радіодіагностики “Індіарс-П” . Переобладнання виконане харківським виробничим підприємством “Квант”.

Серед експонентів Міжнародної спеціалізованої виставки «КомунТех-2003» насамперед слід назвати ВАТ «Київський завод комунального машинобудування» («Коммаш»). Він виробляв широку гаму спеціальної техніки: сміттєвози з бічним завантаженням, дорожньо-прибиральні машини, вакуумні автомобілі та ін. На виставці було представлено сміттєвоз з бічним завантаженням КО-413 на шасі ГАЗ-3307. Технологічна місткість кузова – 7,5 м куб., вантажопідйомність маніпулятора – 500 кг.

ВАТ «Борекс» (м. Бородянка, Київська обл.) представив екскаватор-навантажувач моделі 2201 на базі трактора МТЗ-80/82. Цікаво, що цей трактор зібраний у Києві на підприємстві ВАТ «Укравтозапчастина». Місткість ковша навантажувача – 0,63 м куб., ширина захвату бульдозера – 2 м.

Міський електротранспорт був представлений відомим троллейбусом К-12.03. Його розробило АНТК “Антонов”, а виготовив Київський авіаційний завод “Авіант”. На той момент 62 такі машини працювали у столиці, а одна – у Черкасах. Характерна риса моделі – кузов, виконаний із застосуванням алюмінієвих сплавів та композитних матеріалів, що забезпечує термін його служби не менше 18 років. Потужність споживання енергії у машини нижча, ніж у існуючих аналогів. Система управління – компанії Skoda, провідні мости – Raba. У зчленованому тролейбусі 28 місць для сидіння, загальна пасажиромісткість досягає 200 осіб.

Також відзначимо вахтовий автомобіль КрАЗ-5124Р2-Д10 із фургоном на 15 місць. У комплектацію входять кондиціонер Webasto CC8, повітряний обігрівач Webasto HL 90, умивальник, а також переговорний пристрій із кабіною водія. Споряджена маса машини становить 8,8 т, а повна – 13,3 т. Двигун 240 к. с. розганяє автомобіль до 80 км/год.

 

Читайте також:
У Києві показали новітні автомобілі для комунальників та дорожників