Цьогоріч виповнилося 55 років з того часу, як румунський автозавод Steagul Rosu («Стягул Рошу») у місті Брашов уклав ліцензійну угоду з німецькою компанією MAN терміном на 15 років. Йшлося про виробництво цілої гами вантажівок під маркою ROMAN (тобто «Румунський MAN»). Вона включала 13 базових моделей, а загальна кількість їх мала досягти 43-х.
Потрібно сказати, що ця угода вимагала докорінної перебудови роботи та розширення підприємства. Адже ще 1954 року там почали випускати у невеликій кількості бензинові вантажівки, які до кінця 60-х років уже безнадійно застаріли.
Звісно, реорганізувати завод не вдалося в повному обсязі. Вирішили обмежитися випуском лише машин із трьома базовими, але при цьому цілком сучасними дизельними агрегатами. Це 5,5-літровий SAVIEM у 135 к. с. і два двигуна MAN: робочим об’ємом 10,3 л та 10,7 л – потужністю 215 і 256 к. с. відповідно
Найбільш популярною серед споживачів стала двовісна бортова модель ROMAN R8.135F повною масою 12 т. Вантажопідйомність її, як бачимо з індексу, становила близько 8 т (точніше 7,8 т), а потужність 6-циліндрового турбодизеля – 135 к. с.
Потрібно сказати, що крім комерційних автомобілів з колісною формулою 4х2 і 6х4 фірма почала випускати і повнопривідні машини, призначені переважно для збройних сил і не тільки. Одна з таких моделей – 10.215А (6х6).
У 1978 році завод у Брашові випустив рекордну кількість автомобілів – 34 тис. од. Надалі обсяг виробництва дещо зменшувався, а по закінченні терміну ліцензії припинився повністю. Проте підприємство не закрилося. Там з 1979 по 1990 рік випускалися дизельні вантажівки власної розробки – під маркою DAC.
1990 року фірма, за рішенням влади, була перетворена на акціонерне товариство – ROMAN S.A. Завод втратив великі ринки збуту і почав випускати автомобілі DAC переважно з імпортними силовими агрегатами. Наприкінці 90-х при виробничих потужностях 18 тис. од. на рік виготовляли лише 1,5 – 2 тис. машин.
Цікаво, що у 1998 році на автосалоні SIA у Києві було презентовано три машини DAC. Це магістральний сідловий тягач DAC 19.455 з турбодизелем Caterpillar потужністю 455 к. с. і дві розвізні моделі повною масою 7 та 10 т: DAC 7.110F з двигуном Deutz потужністю 110 к. с. та DAC 10.150F зі 150-сильним агрегатом.
Зазначимо, що на вулицях Києва румунські вантажівки ROMAN зустрічалися вкрай рідко. А ось тролейбуси марки DAC добре пішли на вітчизняному ринку. Так, з 1986 по 1990 рік до Києва було поставлено 260 зчленованих машин моделі 217Е. Вони були адаптовані для українських умов експлуатації та пропрацювали на столичних маршрутах до вересня 2007 року.