Виграти Дакар на Gelandewagen допомогли незвичайні рішення з аеродинаміки
Для перемоги у великому автоспорті конструктори використовують часом найнезвичайніші технічні рішення. І тому наочним прикладом є ось цей позашляховик Mercedes-Benz 280 GE, він же Gelandewagen, який рівно 40 років тому, у січні 1983-го, під керуванням гонщика Джекі Ікса та штурмана, актора Клода Брассера, виграв найскладніший ралі-рейд “Париж-Дакар”.
Для участі в цих непростих змаганнях стандартний Mercedes-Benz 280 GE модельного ряду 460 був дороблений. По-перше, конструктори почаклували над 6-циліндровим двигуном М110, в результаті потужність піднялася зі 185 до 197 к. с. Застосували подвійні розподільні вали від моделі 280 SL (R107), а також гідронасос від універсала W123, який на гоночній машині управляв охолодженням механічної коробки передач.
Повітрозабірник сховали під капот, де менше пилу. У результаті машина показала максимальну швидкість 175 км/год, що на 25 км/год більше за серійну модель. Однак, цього виявилося замало. Потрібно було за будь-яку ціну покращити результат “Дакара” 1982 року, де Gelandewagen завоював друге місце.
Так як подальше збільшення потужності мотора могло позначитися на його надійності, було вирішено почаклувати над аеродинамікою. Для цього запросили інженера Рюдігера Фаула, який доопрацьовував Mercedes-Benz C111-IV, який встановив світовий рекорд швидкості (понад 400 км/год) на трасі Нардо в 1979 році. І яке ж рішення майстер знайшов для Gelandewagen? А все дуже просто. У справу пішли елементи каналізаційних пластикових труб діаметром 70 мм, які закріпили довкола вітрового скла. Крім того, були встановлені подовжувачі даху та боковин.
Результат перевершив усі очікування. Як показали випробування в аеродинамічній трубі, коефіцієнт Сх 0,52 впав до 0,41, тобто на 20,5%. І це дало змогу збільшити максимальну швидкість майже до 200 км/год. При цьому витрати пального скоротилися на 5 л на 100 км. Все це і допомогло гонщикам перемогти на ралі-рейді “Париж-Дакар” 1983 року. Інші Gelandewagen, що брали участь у цих перегонах, зайняли 5-те, 6-те та 8-е місця. За 20 днів кожна машина подолала понад 12 000 км. До речі, “Дакар” 1983 року став для Mercedes-Benz двічі переможним, тому що в класі вантажівок першим прийшов повнопривідний Mercedes-Benz 1936AK, оснащений 355-сильним двигуном.