X

Volkswagen відзначає ювілей свого першого електромобіля

Рівно 50 років тому, 20 квітня 1972 року на Ганноверському промисловому ярмарку був презентований перший електричний автомобіль Volkswagen, побудований на базі розвізної моделі T2. Прототип із бортовою платформою важив 2,2 т, причому третина від маси припадала на важкі (850 кг) свинцеві акумулятори ємністю 21,6 кВт. Вони живили електромотор в 32 кВт, розташований, як і у всіх T2, ззаду.

Автомобіль розганявся від 0 до до 50 км/год за 12,5 с і мав максимальну швидкість 75 км/год. Наступні варіанти оснащувалися електродвигунами різної потужності – від 17 до 33,5 кВт. Розгін до 50 км/год скоротився до 12,0 с, щоправда, зменшилася і “максималка” — до 70 км/год. Запас ходу варіювався від 50 до 100 км, залежно від умов руху.

Примітно, що електричний T2 мав функцію рекуперації — перетворення кінетичної енергії в електричну під час гальмування. Сьогодні цим нікого не здивуєш, а на той час це вважалося передовою технологією.

Також інноваційним стало і рішення швидкознімних акумуляторів. Останні розташовувалися під підлогою, в межах колісної бази, і могли бути замінені навантажувачем лише за 5 хвилин. Загалом було випущено близько 120 електричних Т2 у вигляді розвізних фургонів, машин із бортовою платформою і мікроавтобусів.

Створений в 1970 році Департамент перспективних розробок Volkswagen надалі електрифікував і легкову модель Golf, а також низку комерційних – T3, T4 і LT. І ось тепер славну історію всіх цих машин продовжив ID.Buzz – перший автомобіль Volkswagen, спочатку розроблений саме як електричний. Світова прем’єра серійної моделі відбулася кілька тижнів тому — 9 березня.