Цього року один із провідних автобусних виробників Австралії – Volgren відзначає 45-річний ювілей. Назва марки є скороченням від Volvo Bus та Grenda Bus Services. Друга з цих компаній у 70-ті роки займалася ремонтом автобусних кузовів, а потім вирішила розширити свій бізнес, ставши дистриб’ютором шасі іменитої шведської фірми.
Розгорнути власне виробництво допомогло ще одне партнерство – зі швейцарським виробником автобусів Hess, який надав унікальну технологію виготовлення алюмінієвих кузовів CO-BOLT. У результаті 1979 року світ побачив перший автобус нового бренду, побудований на шасі Volvo B58 з центральним розташуванням двигуна.
З кожним роком Volgren збільшував свою присутність на ринку. 1999-го було укладено контракт з компанією PTA, котрій було поставлено 1000-й автобус марки. А вже наступного року було замовлення на автобуси для міста Брісбен.
Важливим кроком успішного розвитку бізнесу стало залучення передових технологій найбільшого бразильського автобусного виробника – Marcopolo, з яким Volgren також налагодив співпрацю. Зайнявши лідируючі позиції на австралійському ринку в сегменті міських автобусів, Volgren також вирішив зайнятися й іншими нішами – шкільними, чартерними та туристичними моделями. Так, у 2025 році компанія хоче вийти на ринок із лайнером G8, розробленим на базі однойменної моделі від Marcopolo.
Сьогодні Volgren активно працює над екологічно чистим транспортом. Перший повністю електричний автобус – Optimus був представлений у 2019 році. З того часу компанія опанувала випуск моделі на шасі Volgren BZL – на електричному шасі Volvo BZL. До кінця 2024 року кількість випущених автобусів із нульовим викидом досягне 150 од., серед яких будуть й машини на водневих паливних елементах.
Свого часу кореспондентові “Автоцентру” вдалося побувати в Австралії та сфотографувати на вулицях Мельбурна кілька цікавих автобусів Volgren. Причому не лише на шасі Volvo, але також на агрегатах Scania та Mercedes-Benz.