У сфері утилізації АКБ електромобілів зроблено важливий крок
Канадська компанія з переробки акумуляторів Li-Cycle оголосила про відкриття першого заводу за межами Північної Америки, в Норвегії. Його планується побудувати на півдні країни і реалізувати в рамках спільного підприємства з місцевими компаніями Morrow Batteries і Eco Stor. Підприємство, яке буде здатне утилізувати до 10 000 тонн літій-іонних акумуляторів на рік, планується ввести в експлуатацію на початку 2023-го, повідомляє Electrive.
Точне місце розташування поки не визначено, в Li-Cycle цей об’єкт назвали “норвезькою спицею” (Norwegian Spoke). Компанія розділила свою систему переробки на так звані hubs і spokes (“маточини” та “спиці”). У “спицях” переробляються відпрацьовані акумулятори (від електромобілів, систем зберігання енергії та відходи акумуляторного виробництва). Однак там відбувається тільки механічне дроблення і сортування. Гідрометалургійна переробка в багаторазові акумуляторні матеріали відбувається в “маточинах”. Поки що один єдиний hub розміщений в Рочестері (США).
Для нового заводу Норвегію вибрали тому, що тут дуже багато електромобілів, які масово вийшли на ринок набагато раніше, ніж в інших європейських країнах — відповідно, тут швидше накопичиться велика кількість використаних акумуляторів.
Крім заводу в Норвегії, Li-Cycle оголосила про розширення співпраці з переробки з Ultium Cells. До початку 2023 року буде побудовано шосте підприємство, яке розміститься неподалік заводу з виробництва акумуляторів СП General Motors і LG Energy Solution в Лордстауні, штат Огайо. Воно стане найбільшим в Північній Америці і зможе переробляти до 15 000 тонн акумуляторних компонентів на рік. Таким чином дві нових “спиці”(в Норвегії та Огайо) значно збільшать глобальні потужності компанії з утилізації АКБ до 55 000 тонн на рік.