X

У Києві помічено раритетного попередника Renault Kangoo

Легкі фургони Renault Express першого покоління сьогодні нечасто побачиш на вітчизняних дорогах. Такі машини випускалися із середини 1985 року до кінця 1997-го, поки їх не змінив Renault Kangoo. Днями у Києві кореспондентові «Автоцентру» вдалося сфотографувати один із них.

Як видно, ця модель вже після другого рейстайлінгу, проведеного на початку 1994 року. Її легко впізнати по решітці радіатора, а також відозміненим заднім фонарям. На жаль, фари на представленому екземплярі вже нерідні.

Зазначимо, що для ринку Німеччини машина продавалася під назвою Rapid, а у Великій Британії та Ірландії – як Extra. У нашому випадку це найпоширеніший варіант – Express.

Автомобіль був побудований на платформі Renault 5, тільки зі збільшеною до 2580 мм (+150 мм) колісною базою. Від донора перейшли ходова частина, передні двері та панель приладів.

Дорестайлінгова модель. На вулицях Києва, 2000 р. Фото автора

Дорестайлінгова модель. На вулицях Києва, 2010 р. Фото автора

Express пропонувався як двомісний вантажний фургон, з глухим або частково заскленим вантажним відсіком, так і у вантажопасажирському варіанті на 5 осіб. Задні двері могли бути як двостулковими, так і підйомними. Автомобілі випускалися також і з кузовом типу пікап – один із них свого часу був помічений у Києві (див. фото). Вантажопідйомність становила від 475 до 525 кг, залежно від модифікації, а допустима повна маса – 1250 -1315 кг.

Рідкісна у нас версія пікап. Київ, 2004 р. Фото автора

Бензинові двигуни робочим об’ємом 1,0; 1,1 та 1,4 л потужністю 42, 44 та 67 к. с. перейшли від Renault 5. А ось 1,6-літровий дизель у 54 к. с. встановили вперше. Після першої модернізації автомобіля, в 1991 році з’явилися силові агрегати від Renault Clio – бензинові 1,2 л (54 к. с.) та 1,4 л (74 к. с.), а також 1,9-літровий дизель потужністю 63 к. с. З 1994 року останній став єдиним дизелем у лінійці, причому у дефорсованому до 54 к. с. варіанті.

Після першого рестайлінгу – 1991 року. На вулицях Києва, 2002 р.

Після другого рестайлінгу – 1994 р. Київ, 2009 р.

Задня підвіска у Renault Express була незалежною, на поздовжніх важелях, що коливаються, і торсіонах. Зазначимо, що у найближчих конкурентів – Opel Combo та Volkswagen Caddy – застосовувався жорсткий задній міст на ресорах.

Цікаво, що Renault Rapid став першим іноземним автомобілем, масово закупленим німецькою владою. Ці машини, зокрема, працювали в поштовій службі Deutsche Bundespost у підрозділі Telecom. Станом на 1 січня 2007 року, за даними Федерального управління автомобільного транспорту, в Німеччині налічувалося близько 16,5 тис. Renault Rapid/Express.

Версія з задніми підйомними двирима. На вулицях Варшави, 2006 р. Фото Леоніда Гоголєва