Легкі фургони Renault Express першого покоління сьогодні нечасто побачиш на вітчизняних дорогах. Такі машини випускалися із середини 1985 року до кінця 1997-го, поки їх не змінив Renault Kangoo. Днями у Києві кореспондентові «Автоцентру» вдалося сфотографувати один із них.
Як видно, ця модель вже після другого рейстайлінгу, проведеного на початку 1994 року. Її легко впізнати по решітці радіатора, а також відозміненим заднім фонарям. На жаль, фари на представленому екземплярі вже нерідні.
Зазначимо, що для ринку Німеччини машина продавалася під назвою Rapid, а у Великій Британії та Ірландії – як Extra. У нашому випадку це найпоширеніший варіант – Express.
Автомобіль був побудований на платформі Renault 5, тільки зі збільшеною до 2580 мм (+150 мм) колісною базою. Від донора перейшли ходова частина, передні двері та панель приладів.
Express пропонувався як двомісний вантажний фургон, з глухим або частково заскленим вантажним відсіком, так і у вантажопасажирському варіанті на 5 осіб. Задні двері могли бути як двостулковими, так і підйомними. Автомобілі випускалися також і з кузовом типу пікап – один із них свого часу був помічений у Києві (див. фото). Вантажопідйомність становила від 475 до 525 кг, залежно від модифікації, а допустима повна маса – 1250 -1315 кг.
Бензинові двигуни робочим об’ємом 1,0; 1,1 та 1,4 л потужністю 42, 44 та 67 к. с. перейшли від Renault 5. А ось 1,6-літровий дизель у 54 к. с. встановили вперше. Після першої модернізації автомобіля, в 1991 році з’явилися силові агрегати від Renault Clio – бензинові 1,2 л (54 к. с.) та 1,4 л (74 к. с.), а також 1,9-літровий дизель потужністю 63 к. с. З 1994 року останній став єдиним дизелем у лінійці, причому у дефорсованому до 54 к. с. варіанті.
Задня підвіска у Renault Express була незалежною, на поздовжніх важелях, що коливаються, і торсіонах. Зазначимо, що у найближчих конкурентів – Opel Combo та Volkswagen Caddy – застосовувався жорсткий задній міст на ресорах.
Цікаво, що Renault Rapid став першим іноземним автомобілем, масово закупленим німецькою владою. Ці машини, зокрема, працювали в поштовій службі Deutsche Bundespost у підрозділі Telecom. Станом на 1 січня 2007 року, за даними Федерального управління автомобільного транспорту, в Німеччині налічувалося близько 16,5 тис. Renault Rapid/Express.