Сьогодні на українських дорогах працюють найрізноманітніші розвізні автомобілі, зустрічаються серед них й досить оригінальні конструкції. І тому наочний приклад – ось цей фургон для доставки книжкової продукції, сфотографований кореспондентом «Автоцентру» на одній із київських вулиць.
Виявляється, машина має клепаний алюмінієвий кузов, склопластиковий капот і зсувні двері, що полегшують посадку в кабіну водія. Автомобіль виготовлений відомою німецькою кузовобудівною компанією Spier Fahrzeugwerk, яка почала випускати кузови для розвізних автомобілів ще 1949 року.
Представлений розвізний фургон моделі Donkey (з англ. “віслюк”) у версії Maxi дебютував у 1991 році на шасі Mercedes-Benz T2. У нашому випадку це модель 609D випуску 1992 року. Машина була розроблена спеціально для кур’єрських служб – зокрема, Всесвітньої служби доставки пошти (UPS).
Легка алюмінієва конструкція дозволила забезпечити вантажопідйомність 2500 кг. При цьому корисний обсяг фургону сягав 19 кубометрів. Практично одночасно було розпочато випуск і меншої моделі – просто Donkey, на шасі Mercedes-Benz T1. Вона мала вантажопідйомність 1500 кг та корисний об’єм фургона 12 кубометрів.
Цікаво, що паралельно компанія Spier випускала аналогічні розвізні фургони і на шасі IVECO Daily під назвою Daily Grande. А воістину знаковим для компанії став 1987 рік, коли з’явилася модель P36 на шасі Fiat Ducato повною масою 2,8 – 3,1 т.
Завдяки легкому алюмінієвому кузову вона мала вантажопідйомність 1400 кг. Машина була сертифікована TUV. Більше того, завдяки цій моделі Spier Fahrzeugwerke був зареєстрований як виробник транспортних засобів у Федеральному управлінні автотранспорту (KBA).