X

У Києві помічено оригінальний алюмінієвий автомобіль Spier Donkey

Сьогодні на українських дорогах працюють найрізноманітніші розвізні автомобілі, зустрічаються серед них й досить оригінальні конструкції. І тому наочний приклад – ось цей фургон для доставки книжкової продукції, сфотографований кореспондентом «Автоцентру» на одній із київських вулиць.

Виявляється, машина має клепаний алюмінієвий кузов, склопластиковий капот і зсувні двері, що полегшують посадку в кабіну водія. Автомобіль виготовлений відомою німецькою кузовобудівною компанією Spier Fahrzeugwerk, яка почала випускати кузови для розвізних автомобілів ще 1949 року.

Представлений розвізний фургон моделі Donkey (з англ. “віслюк”) у версії Maxi дебютував у 1991 році на шасі Mercedes-Benz T2. У нашому випадку це модель 609D випуску 1992 року. Машина була розроблена спеціально для кур’єрських служб – зокрема, Всесвітньої служби доставки пошти (UPS).

Spier Donkey у Києві, 1998 р. Фото автора

В Україні можно було зустріти Spier Donkey Max в якості маршруток. На вулицях Києва, 2005 р. Фото автора

Spier Donkey переобладнений в автобус. Київ, 2005 р. Фото автора.

Легка алюмінієва конструкція дозволила забезпечити вантажопідйомність 2500 кг. При цьому корисний обсяг фургону сягав 19 кубометрів. Практично одночасно було розпочато випуск і меншої моделі – просто Donkey, на шасі Mercedes-Benz T1. Вона мала вантажопідйомність 1500 кг та корисний об’єм фургона 12 кубометрів.

Spier Dоnkey на шасі Mercedes-Benz T1. У Києві, 2008 р. Фото автора

Dоnkey Maxi на службі UPS, на вулицях Берліна, 2006 р. Фото автора

Цікаво, що паралельно компанія Spier випускала аналогічні розвізні фургони і на шасі IVECO Daily під назвою Daily Grande. А воістину знаковим для компанії став 1987 рік, коли з’явилася модель P36 на шасі Fiat Ducato повною масою 2,8 – 3,1 т.

Spier P36 на території ВДНГ у Києві, 2000 р. Фото автора

Завдяки легкому алюмінієвому кузову вона мала вантажопідйомність 1400 кг. Машина була сертифікована TUV. Більше того, завдяки цій моделі Spier Fahrzeugwerke був зареєстрований як виробник транспортних засобів у Федеральному управлінні автотранспорту (KBA).

Spier P36 у Києві, 1998 р. Фото автора