Тріумф українських автобусів — як це було
Рівно 17 років тому і, що цікаво, 17 лютого були оголошені остаточні результати престижного конкурсу “Автомобіль року в Україні 2005”. Організаторами його були журнал “Автоцентр”, Українська виставкова компанія “Автоекспо” та Всеукраїнська асоціація автомобільних імпортерів і дилерів (ВААІД).
Конкурс став тріумфом вітчизняного автобусобудування. У номінації “Найкращий автобус малого класу” перемогла модель “Богдан-А064”. Друге місце посіла машина Бориспільського автозаводу — БАЗ-3215 “Дельфін maxi”, а третє — модель ХАЗ-3230.02 Херсонського заводу “Анто-Рус”.
Варто сказати, що Автомобільна група “Богдан ” — тодішній лідер з виробництва автобусів в Україні — випустила у 2004 році 1200 машин. Міський автобус “Богдан-А064” був розроблений у Львівському НДІ “Укравтобуспром” спеціально для цієї компанії. Вперше його показали на презентації продукції “Богдан”, яка відбулася 23 грудня 2003 року, біля готелю “Либідь” у Києві. А в березні наступного року машину представили на столичній виставці “Автобус-2004”.
Модель А064 була розрахована на перевезення 44 пасажирів і мала 14 місць для сидіння. Дизель Isuzu 4HF2 розвивав 103 к.с. і розганяв машину до 90 км/год.
А ось Львівський автобусний завод зробив на конкурсі “золотий дубль”, перемігши одразу в двох номінаціях. Так, “Найкращим туристичним автобусом” став лайнер “НеоЛАЗ” (ЛАЗ-5208). На другому місці був автобус “Богдан-А145”, а на третьому – БАЗ-А079.20.
У 2005 році ЛАЗ відзначав своє 60-річчя. Попередній, 2004 рік був дуже успішним для підприємства — воно виготовило 707 автобусів проти 436 од. у 2003-му.
Туристична модель “НеоЛАЗ” стала першою в історії українського автопрому півтораповерховим автобусом підвищеної комфортабельності. Ранній зразок був представлений до Дня Незалежності України, 20 серпня 2003 року. А 22 травня наступного року відбувся урочистий запуск його в серійне виробництво.
Автобус завдовжки 12 м мав 51 місце для сидіння. Пасажири могли оцінити кухонний модуль і біотуалет. Турбодизель Mercedes-Benz OM 457LA розвивав ні багато ні мало 354 к.с. Підвіска всіх коліс була пневматичною, причому у передніх коліс — незалежною. Автобус досягав швидкості 150 км/год.
У номінації “Найкращий автобус середнього та великого класів” перемогу здобув міський ЛАЗ-А183 “Сіті”. Друге місце посів приміський автобус “Богдан” А-145, третє – міська машина БАЗ-А411.
Автобус А-183 “Сіті” був вперше представлений журналістам на заводі ЗАТ “ЛАЗ” 22 травня 2004 року. Салон машини міг вмістити 100 людей і мав 28 місць для сидіння. Турбодизель Deutz (Євро 2 або Євро 3) розвивав 265 к.с. Він працював у парі з автоматичною коробкою передач фірми ZF. Пневматична підвіска від угорської фірми RABA оснащувалася системою kneeling, яка для зручності посадки-висадки опускала кузов на зупинках. Максимальна швидкість становила 85 км/год.