Ринок електробусів у Європі зростає – стали відомі лідери
2022 року ринок електробусів у Європі зріс на 26% – до 4152 од., порівняно з 2021 роком (і на 48% – з 2020-м). Такі дані наводить консалтингова компанія Сhatrou CME Solution. Таким чином, на сьогодні 30% європейського ринку міських автобусів складає моделі з нульовим шкідливим викидом.
Лідером на ринку електробусів за підсумками 2022 стала компанія Yutong – 479 од. (+58%). На другому місці BYD-Alexander Dennis – 465 од. (+24%). На третьому – Mercedes-Benz, із показником 405 од. (+21%). Далі йде IVECO Bus – 347 од. На її частку припало більше половини ринку автобусів на водні, який, щоправда, впав зі 158 до 99 од. в минулому році. Замикає п’ятірку VDL, що вдвічі збільшив продажі – 342 од.
А ось польський виробник Solaris, який два роки поспіль утримував лідируючі позиції, скотився на шосте місце. Тим не менш, він, як і раніше, лідирує в загальній кількості електробусів на ринку -1462 од., займаючи частку 11,6%.
Небувале зростання продажів показав турецький Karsan – 135 од., що на 275% більше, ніж у 2021 році (36 машин). Добре пішли справи і у Golden Dragon – 133 од.
Якщо говорити про географію продажів електробусів минулого року, то лідером стала Великобританія – 688 од. За нею йдуть Німеччина – 581 од., Франція – 549 од. Непогані результати у Данії – 381 од.
У 2022 році в Європі також було реалізовано 2018 автобусів із гібридною силовою установкою, 3274 од. на природному газі та лише 99 од. на водневих паливних елементах Таким чином, разом з електробусами сегмент автобусів з альтернативним приводом складе 9543 од., тобто 62,5% від загального числа на ринку. Загалом продажі автобусів на «блакитному паливі» зросли на 6,1% – з 3088 до 3274 од. Причому у міжміському секторі машини CNG додали 13% – реалізовано 978 од.