Новина про появу в Україні нового автомобільного бренду – LUAZ Motors, під яким планують налагодити складання електричного пікапа, буквально сколихнула Інтернет. Керівник проекту Вадим Ігнатов розповів нові подробиці про цю цікаву машину.
Почнемо з того, що сталевий кузов для автомобіля – дводверний або чотиридверний типу пікап, буде поставлятися з Китаю. В Україні, на жаль, поки що немає можливості освоїти штампувальне та зварювальне виробництво такого продукту.
Саме собою напрошується питання, а що ж у цьому авто планується встановлювати вітчизняного? Відповідаємо, що нашого у машині буде чимало.
Насамперед пікап хочуть укомплектувати батареями українського виробництва – ведуться перемовини з одеською компанією EMGo Technology, розробником електромотоцикла Scramper. Це досить компактні літій-залізо-фосфатні батареї, що мають ресурс до 6000 циклів заряду-розряду, що вистачить на 16 років експлуатації.
На автомобілі також з’явиться інноваційна зарядка – ноу-хау українських розробників. Про її деталі поки не розголошують, оскільки ще оформляється патент, проте відомо, що вона дозволить полегшити процес зарядки як від звичайної розетки 220В, так і від станції, не використовуючи громіздких перехідників.
Ідемо далі – новинка від LUAZ Motors отримає вітчизняну систему підігріву батарей, фари, LED-ходові вогні та світлодіодне внутрішнє освітлення, у тому числі переднього багажника. Українським буде і “зимовий пакет” – з підігрівом сидінь, форсунок омивача та зовнішніх дзеркал. Буде і наша електропроводка, а також новий герметичніший відсік для батарей з урахуванням вітчизняної експлуатації.
З’явиться і оригінальна маска з фірмовим логотипом, а також металевий захист двигуна. Планується встановлювати українські крісла, колісні диски та шини розмірності 165/70 R13 або 155/65 R14.
На другому етапі локалізації виробництва намічено освоїти виготовлення лобового та бічного скла, деталей підвіски, а також двигуна – поки в Україні не виробляють відповідного електромотора на 5 кВт, 72В. Те саме стосується й контролера.
Більше того, планується налагодити виготовлення рами, причому у Луцьку – на підприємстві Pragmatec, яке займається випуском причіпної техніки.
Щодо технічних характеристик, то пікап LUAZ Motors оснастять електромотором потужністю 5 кВт, який приводить в рух задні колеса. Встановлювати двигун більшої потужності немає сенсу, оскільки автомобіль належить до категорії транспортних засобів LE7, максимальна швидкість яких обмежена 50 км/год.
Вантажопідйомність машини з двомісною кабіною становитиме близько однієї тонни, а внутрішня довжина вантажної платформи з трьома відкидними бортами – 1,5 м.
Одна з відмінних рис машини – модульність конструкції. Це дасть змогу встановлювати різну кількість батарейних блоків – від одного до чотирьох. Кожен має ємність 5,4 кВт.год і забезпечує запас ходу порядку 70 – 80 км. Стандартна 7,5-кіловатна зарядка дозволить “наповнити” один блок за 1,5 години, а чотири – за 6 годин.
Вадим Ігнатов підкреслив, що в процесі організації виробництва нового пікап на нашому ринку він неодноразово відвідував штаб-квартиру компанії-розробника – “Каюн Моторс” у Пекіні, де разом з конструкторами погоджував ті чи інші зміни. Одна з них – з ергономіки, з метою збільшення внутрішнього простору кабіни.
Зазначимо, що цей електромобіль вже набув популярності у багатьох країнах світу – його експортують навіть до Австралії та США. Незважаючи на зовнішню схожість всіх цих машин за уніфікованим кузовом, вони суттєво відрізняються «начинкою», відповідно до особливостей того чи іншого ринку. Побажаємо авторам проекту LUAZ Motors успішно провести всі необхідні випробування свого нового автомобіля, сертифікацію та якнайшвидшого старту продажів.