Нещодавно в Латвії було виставлено на продаж чеську модель Skoda 1202, яка стала у нас вже рідкістю. Машина 1965 року випуску збереглася, за даними власника, на 80% і продається всього на 550 євро.
Усе почалося ще в 1955 році, коли на базі легкового автомобіля Skoda 1200 розвернувся випуск моделі Skoda 1201 – з кузовами не тільки седан, а й універсал, фургон і пікап.
А в 1961 році на зміну цим машинам прийшла більш досконала Skoda 1202, яка вже не мала версії у вигляді седана.
Цікаво, що універсали і фургони оснащувалися тільки трьома бічними дверима – двома передніми і однією задньою, праворуч. Це здешевлювало виробництво і якоюсь мірою посилювало кузов.
Природно, для навантаження-вивантаження використовувалися, звісно, і підйомні двері в задній стінці кузова. Універсал був розрахований на перевезення п’яти людей і 275 кг вантажу, а фургон – двох і 650 кг. Менше поширення мали пікапи на 750 кг.
Від своєї попередниці – моделі Skoda 1201 новинка запозичила 4-циліндрвоый верхньоклапанний двигун робочим об’ємом 1221 см куб. Проте потужність була підвищена з 45 до 48 к. с., а в 1969 році – до 51 к. с. Важіль перемикання 4-ступенева КП на машині 1202 перемістився з рульової колонки на підлогу. Максимальна швидкість досягала 115 км/год.
Як і на попередній моделі, Skoda 1202 замість сходової рами мала легку хребтову раму-трубу, що відмінно працює на скручування. Підвіска всіх коліс була незалежна, на поперечних хитних важелях. В ролі пружних елементів застосовувалися поперечні листові ресори.
На відміну від 1201-ї машина отримала новий, сучасніший дизайн. Капот став більш пласким, фари були встановлені в нових крилах. Іншою стала і радіаторна решітка. А ніші передніх і особливо задніх коліс отримали розвинені надкрилки.
Загалом у 1961-1973 рр. було виготовлено 60 147 шт. машин Skoda 1202. Автомобіль з успіхом поставлявся на експорт до країн Східної Європи і Близького Сходу, де їх цінували за надійність і порівняльну непогану прохідність.
Машини Skoda 1202, як і 1201 у великій кількості вирушали до СРСР: загалом з 1957 до 1966 рр. сюди завезли 15 806 од. Їх широко використовували переважно в торгівлі для доставки товарів, передусім продовольчих. Ці автомобілі також працювали в ролі карет швидкої медичної допомоги.
А в Туреччині компанія Сelic Montai, відома надалі Anadolu Otomotov Sanaj, в 1966 році почала імпортувати машинокомплекти і збирати з них пікапи. До 1971 року виготовили близько 10 тис. шт. Надалі сюди поставляли тільки шасі Skoda, а спрощені кузови вже робили місцевими силами.
Виробництво таких машин тривало щонайменше до 1982 року, а за деякими даними – до 1984-го. Загалом було виготовлено ні багато ні мало 32 700 од.