Цього року компанія DAF Trucks відзначає 75-річний ювілей початку випуску вантажівок. У витоків фірми стояли брати Хаб та Вім Ван Доорни, які у 1928 році утворили машинобудівний завод Van Doorne’s Machine Factory.
На початку 30-х тут почали виготовляти різні автомобільні причепи. На відміну від конкурентів шасі були не клепаними, а звареними, що робило їх набагато міцнішим. Так з’явилося Підприємство з виробництва причепів Ван Доорна (Vаn Doorne’s Aanhangwagenfabriek), скорочено DAF.
Першу вантажівку DAF виготовили у 1949 році. Це була тритонна модель А30, що мала характерну решітку радіатора з сімома хромованими поперечками. Незабаром за нею з’явилися моделі А50 і А60 – вантажопідйомністю 5 і 6 т відповідно.
У 1950 році побачив світ легкий розвізний фургон на 1 тонну вантажу – модель А10, на базі якої пізніше побудували пікап А107. Лінійка моделей, що випускаються, розширювалася. Так з’явилися шасі під самоскиди, сміттєвози, а також машини військового призначення.
Спочатку DAF випускав лише шасі з решіткою радіатора, а кабіни надходили від сторонніх кузовобудівників. А 1953 року DAF освоїв виробництво власних кабін. Через два роки з конвеєра зійшло 10-тисячне шасі, і в цьому велика заслуга контракту на поставку 3600 машин для голландської армії.
Удосконалювалися і дизельні двигуни. DAF став першим виробником вантажівок, який застосував турбокомпресор для підвищення потужності та ефективності.
У 1957 році було представлено модель DO, спеціально розроблену для міжнародних перевезень. Вона відрізнялася 10-тонним заднім мостом та характерним дизайном. Кабіна незабаром отримала спальну полицю, що було на той час новацією.
А на початку 60-х дебютував DAF 2600. Його революційна кабіна з прямокутними формами забезпечувала більше корисного простору, що дозволило встановити навіть два спальних місця. Все це плюс покращена оглядовість зробили модель дуже популярною серед далекобійників.
1970 року з’являється серія F1600 – F2200. Машини отримали відкидну кабіну, що значно полегшило технічне обслуговування. Було покращено шумоізоляцію моторного відсіку, що зробило роботу водія комфортнішою.
А через три роки на зміну приходить модель 2800, а потім 3300 і 3600. Ці машини також відмінно себе зарекомендували для далеких перевезень. На них встановлювалися кабіни із двома спальними полицями.
Крім того, тут вперше на вантажівках з’явився двигун із системою охолодження наддувного повітря – інтеркулер. Це дало можливість збільшити потужність і максимальний крутний момент, і при цьому знизити витрату пального.
У 80-ті роки виходить нова модель DAF 95, яка також стала еталоном щодо комфорту кабіни для міжнародних перевезень. Версія з високим дахом SpaceCab незабаром отримує ще більш простору – Super SpaceCab. Для регіональних перевезень компанія представляє моделі DAF 65, 75 та 85.
Машини для магістральних та регіональних перевезень отримали спадкоємців – більш досконалі моделі XF та СF відповідно. Також на зламі віків дебютує легка серія LF.
У 2010 році на базі моделі LF була створена перша на ринку вантажівка з гібридною силовою установкою. Використання електромотора дозволило скоротити споживання паланого та шкідливі викиди на 20%.
Роботу над підвищенням екологічності було продовжено. І в 2018 році DAF представляє першу в Європі повністю електричну вантажівку – DAF CF Electric.
А у 2021 році DAF знову всіх здивував. Він став першим виробником, який представив вантажівки, що відповідають новим габаритно-ваговим стандартам, що набрали чинності в Європі наприкінці 2020 року. Більш довгі кабіни стали не тільки просторішими і комфортнішими, але й аеродинамічнішими, що покращило паливну економічність.
Не дивно, що заповітна перемога у конкурсі «Міжнародна вантажівка 2022 року» дісталася всій лінійці: XF, XG та XG+. Неймовірно, але наступного року звання Internatiomal Truck of the Year 2023 дісталося знову ж таки DAF. І цього разу вже моделі XD – машині нового покоління для регіональних перевезень.
Сьогодні вантажівки XF та XD також доступні й у повністю електричному виконанні Electric, із запасом ходу до 500 км. Ці екологічно чисті машини виробляються на нещодавно відкритій новій філії, на території основного підприємства в Ейндховені.