Від найбільшого заводу Daimler Truck Mercedes-Benz в німецькому місті Верт, що недалеко від Карлсруе, 2 вересня стартував пробіг комерційних ретроавтомобілів. Це вже 19-й за рахунком подібний захід дорогами Німеччини. А все почалося зі святкування 100-ї річниці виготовлення першої вантажівки, яку з помпою відзначали на заводі у Верті 1996 року.
І ось чверть століття потому звідси стартували 73 машини. Серед них, звичайно, й кілька відмінно відреставрованих автомобілів з фірмової колекції Daimler Truck. А ми розповімо про три з них, які вирушать довшим маршрутом – із зупинками в Ліоні, Парижі та бельгійському Бюлінгені. На даний маршрут піде близько 10 днів.
Почнемо з вантажівки Mercedes-Benz LP 333, на прізвисько Centipede («Багатоніжка»), яка має незвичайне розташування осей – дві попереду, керовані, та одну позаду. Справа в тому, що наприкінці 50-х у Німеччині ввели обмеження на вантажні автопоїзди, зменшивши їх повну масу з 40 до 24 т, а загальну довжину – з 20 до 14 м. А ось тривісним автомобілям «соло» дозволялося мати повну масу до 16 т. Через кілька років обмеження зняли, а оригінальна модель залишилася.
Друга машина – теж вантажна, відома під назвами Toast Slice «Шматок тосту». Це представник з т. зв. кубічною кабіною, яка відрізнялася численними відкидними створками для сервісного обслуговування. Представлена модель Mercedes-Benz LP 1620 розрахована на повну масу 20 т і оснащена двигуном потужністю 202 к. с. За своє життя вона проїхала понад 2,5 млн км.
І нарешті третій герой нашого оповідання – міжміський автобус Setra S6, на прізвисько Avan-Gardist («Авангардист»), випущений у 1955 році. Ця найменша модель за всю історію фірми – довжиною всього 6,7 м. Вона відрізнялася не тільки примітним дизайном – із заскленими скатами даху, але й конструкцією. Кузов у автобуса – цільнометалевий несучий, що було новацією на той час. Підвіска всіх коліс – незалежна, причому з гумовими торсіонами на обох мостах. Дизельний двигун Henschel встановлено в кормі.