В рамках автосалону IAA Transportation 2024 у Ганновері відбулося вручення призу за найкращу інновацію серед вантажівок – Truck Innovation Award 2025. Її отримав тягач MAN hTGX із двигуном внутрішнього згоряння, що працює на водні. Випуск стартує вже наступного року. Таким чином MAN Truck & Bus стане першим виробником у Європі, який розпочав виробництво вантажівок на водні. Поки що намічено реалізувати близько 200 машин, які отримають клієнти з Німеччини, Нідерландів, Норвегії, Ісландії та низки неєвропейських країн.
Шестициліндровий 16,8-літровий двигун H4576 створений на основі перевіреного часом агрегату MAN D38, розвиває 520 к. с. та 2500 Нм при 900 – 1300 об/хв. Журі конкурсу ITOY, що складається з 24 журналістів провідних європейських видань з вантажної тематики, оцінило практично нульові шкідливі викиди – лише 1 грам СО2 на тонно-кілометр, а також запас ходу автопоїзда до 600 км. Тягач обладнаний балонами, де під тиском 700 бар зберігається 56 кг водню.
Модель hTGX доповнить лінійку акумуляторно-електричних вантажівок MAN. Машина позиціонується для будівельного сегменту, роботи в якості лісовозу, а також для перевезення цистерн. Машина буде пропонуватися у варіанті 6х2 та 6х4, що забезпечить високе корисне навантаження.
Зазначимо, що для компанії MAN Truck & Bus це вже третій приз. Так, найкращою інновацією 2024 року стали вантажівки з автономним керуванням – в рамках проекту ANITA і ATLAS-4. А вантажівки з автоматизованим керуванням для будівельного сегменту (проект AFAS) були удостоєні Truck Innovation Award 2019 року.