X

Нелегальні перевезення в Україні: тіньовий оборот зашкалює

В Украине нелегальные пассажирские перевозки на автотранспорте достигли катастрофических масштабов: пассажиры рискуют жизнью, а государство теряет миллиарды.

Пасажирські перевезення

Безпека пасажирських перевезень в Україні удесятеро нижче, ніж у розвинених європейських країнах. Про це заявив на нещодавній прес-конференції Володимир Вакуленко, голова Профспілки працівників автомобільного транспорту і дорожнього господарства України, віце-президент ВГО «ВААП». І виною тому є нелегальні перевезення, частка яких у таксомоторній галузі досягла 95%, а в пасажирських – 30-40%. Тіньовий оборот нелегальних перевезень досягає 40 млрд грн.

В результаті держава щорічно не доодержує в бюджет від 10 до 15 млрд грн. Однак гроші-грошима, а пасажири платять своїми життями. Нелегальні перевезення зазвичай виконують машини, переобладнані з вантажних фургонів, що не призначені для пасажирських цілей. У підсумку на вітчизняних дорогах значно збільшилася кількість ДТП з такими псевдо автобусами, які призводять до дуже тяжких наслідків.

Володимир Вакуленко, голова Профспілки працівників автомобільного транспорту і дорожнього господарства України, віце-президент ВГО «ВААП»

«Вже 10 років ми домагаємося ухвалити програми розвитку пасажирського транспорту. Україна – єдина країна, яка її не має. Без цієї програми ефективно не запрацює ні автопром, ні перевізники, ні дорожники. Питання потрібно вирішувати на державному рівні», – зазначає Володимир Вакуленко.

За його словами, також свою лепту вносить і недолуга тарифна політика. Перевізник не може собі дозволити якісний і безпечний автобус. Машина європейського рівня не може мати українську ціну. Адже чимало комплектуючих, а також запчастини та пальне доводиться купувати за світовими цінами. «Якщо ми хочемо безпеки перевезень, з належними умовами, необхідно домагатися виконання тих державних норм, які необхідні для цієї галузі».