X

Наскільки нові системи безпеки знизили аварійність за участю вантажівок

Компанія Daimler Truck нещодавно відзначила встановлення мільйонної системи Active Brake Assist. Вперше вона з’явилася на вантажівках Mercedes-Benz Actros ще 2006 року, а сьогодні пропонується вже у п’ятому поколінні. ABA 5 за допомогою радарів та камер дозволяє визначити як стаціонарні, так й рухомі об’єкти, включаючи пішоходів, і при загрозі зіткнення на швидкості до 50 км/год застосувати екстрене гальмування аж до повної зупинки.

Сьогодні компанією поставлена мета – оснастити подібною системою не менше 75% усіх транспортних засобів до 2025 року, і не менше 80% – до 2030-го. Йдеться про автомобілі всіх брендів Daimler Truck – Mercedes-Benz, Freightliner, FUSO, Setra, Thomas Built, Western Star, Bharat Benz та Rizon.

Вантажівки з кожним роком стають дедалі безпечнішими. За даними Німецького федерального офісу статистики, кількість загиблих у ДТП з вантажівками у 2011 – 2021 роках скоротилася з 889 до 613 осіб. Тобто на 30% і це при тому, що за цей період обсяг вантажоперевезень збільшився на 15%. А кількість загиблих пасажирів у ДТП із вантажівками знизилася за цей же час на 20% – зі 174 до 140 осіб. Якщо ж брати загальну кількість загиблих у ДТП на мільярд тонно-кілометрів, то з 1992 по 2021 рік вона впала з 7,5 до 1,2, тобто на 84%, а кількість серйозно травмованих – з 52,9 до 11,2, тобто на 79%.

Зазначимо, що Mercedes-Benz ще 1981 року став першим виробником, який впровадив систему ABS на вантажівках. У 1996-му, з появою моделі Actros, він також був піонером в установці EBS. 2001-го на машинах з’являється ESP, а 2002-го, з моделлю Actros другого покоління – системи Hill Holder (допомоги при старті на підйомі) та Brake Assist.

2006-го, як уже зазначалося, на вантажівках марки дебютує Active Brake Assist, а через десять років – інноваційна система виявлення пішоходів та велосипедистів у сліпих зонах – Sideguard Assist. У 2021 році з’являється її нова версія Active Sideguar Assist, яка при загрозі наїзду при правому повороті (на швидкості до 20 км/год) автоматично задіяє гальма.

Революційною у плані активної безпеки вантажівок Mercedes-Benz став 2018 рік, коли дебютувала система напівавтоматичного керування Active Drive Assist (автономне керування Level 2). Вона допомагає утримувати машину на смузі руху як на прямій, так і в поворотах, а також стежить за безпечною дистанцією, пригальмовуючи та розганяючи вантажівку/автопоїзд. З липня 2021 року з’явилося її вдосконалене виконання – ADA 2. Ця система при втраті водієм контролю за керуванням автоматично задіяє гальмування, аж до повної зупинки. При цьому автоматично включається електронне стояночне гальмо, а дверні замки розблокуються для полегшення доступу рятувальникам.

Також згадаємо такі важливі системи як Stability Control Assist/Trailer Stability Control Assist, які не допускають з’їзду вантажівки з дороги та складання причепа/напівпричепа. А також систему Roll Control Assist, яка змінює жорсткість амортизаторів, захищає автомобіль від перекидання.

Зауважимо, що прийняті Єврокомісією нові стандарти безпеки 2019/2144 зобов’язують використання автоматичних систем допомоги у разі загрози зіткнення на всіх нових типах автомобілів – з 6 липня 2022 року, а для всіх нових автомобілів (із встановленням систем у стандартній комплекції) – з 6 липня 2024 року .

Читайте також:
Первый тест-драйв нового Mercedes-Benz Actros по дорогам (видео)