Нещодавно було виявлено фотографії рідкісного автобуса марки «Київ», зроблених ще 1960 року Леонідом Гоголевим. Як видно зі знімків, машина стояла на вулиці «Прорізній», біля будинку №9.
На решітці радіатора привертає увагу оригінальна емблема у вигляді голуба, що летить.
Згідно з написом на вказівнику маршрута над лобовим склом «Екскурсійний – Экскурсионный», автобус використовувався для обслуговування туристів.
Автобуси марки «Київ» були виготовлені лише у кількох екземплярах у період 1958 – 1960 рр. на Київському авторемонтному заводі №1. Шасі запозичили від вантажівки ГАЗ-51А із 6-циліндровим двигуном потужністю 70 к. с.
Цікаво, що у книзі С. Кануннікова та М. Шелепенкова «Вітчизняні автобуси та тролейбуси», виданій у 2013 році, наведено фото трьох інших автобусів «Київ» того ж періоду, які помітно відрізняються за зовнішністю.
На одному з них колеса закриті декоративними щитками. Судячи з групи людей навколо машин, вони також використовувалися як екскурсійні.
Розгорнути виробництво автобусів у Києві завадило, як це часто буває, відсутність фінансування. Бо московські чиновники віддали перевагу інвестуванню коштів у нову модель Павлівського автозаводу – ПАЗ-652, перші вісім екземплярів якої з’явилися у 1958 році. Точних даних про пасажиромісткість автобусів «Київ» немає, однак, виходячи з аналогічних моделей інших виробників, можна припустити, що вони мали 22 – 26 місць.
Потрібно сказати, що в цей час у Києві зустрічалися автобуси такого ж класу, виготовлені у Ризі – типу РАФ-251, які випускалися з 1954 року. Примітно, що, на відміну від них, машини «Київ» вже мали модні тоді світлові люки на бічних схилах даху.