Цю зчіпку з надпотужних тягачів і багатовісного причепа-важковоза можна вважати найдовшим автопоїздом, що будь-коли виїжджав на дороги Німеччини. Адже від носа до його хвоста – 90 метрів! Таку громіздку комбінацію різних транспортних засобів задіяли для доставки підводного човна U17 до Технічного музею в Шпайєрі. Субмарина виявилася немаленькою – довжиною 48,6 м, шириною 4,60 м і висотою 9,0 м. І при тому досить важкою – близько 500 т, повідомляє eurotransport.de.
У досить складній операції брали участь чотири баластові тягачі компанії Kubler Spedition, яка спеціалізується на перевезеннях негабаритних вантажів. Це MAN TGX 41.680 (8х4) із 680-сильним агрегатом V8, дороблений компанією Toni Maurer GmbH & Co. KG. І три Mercedes-Benz Actros 4160 (6х4 та 8х4) з двигуном у 600 к. с., що пройшли модернізацію у компанії Titan. Дві машини тягли причіп, а дві інші використовували як штовхачів. Були, щоправда, ділянки, на яких через обмежений простір застосовували лише по одному тягачу спереду та ззаду.
Сам підводний човен було закріплено на причепі Sсheverle InterCombi з 30-ма (!) гідравлічно керованими осями на 240 (!) шинах. У результаті навантаження на кожне колесо не перевищувало 2,48 т. Тим не менш, деякі ділянки дороги все ж таки довелося захистити, уклавши металеві плити та гумові мати.
Зазначимо, що перед тим як субмарину поставили на автопоїзд, її доставили з морського арсеналу Бундесверу на верф до міста Кіль. Для завантаження в сухий док було використано 900-тонний козловий кран, після чого човен очистили від черепашок, водоростей і зробили його повною демілітаризацією. Потім на глибоководному понтоні субмарину направили Кільським каналом, а потім через Північне море в Роттердам. Далі шлях лежав Рейном через Дуйсбург і Кельн.
Що ж до наземного перевезення U17, то воно тривало близько 5 годин. На кінцевому етапі, при заїзді на територію музею гігантському автопоїзду довелося здавати заднім ходом, причому досить складною траєкторією. Однак, все пройшло успішно. Експонат було поставлено на гідне місце.