Маловідомі автомобілі Nissan: якими вони були
Датою заснування компанії Nissan – сьогодні всесвітньо відомого виробника автомобілів – вважається 26 грудня 1933 року. Цього дня відбулося злиття двох японських фірм – Tobata Imono та Nishon Sanyo. А у червні 1934 року ця нова компанія отримала ім’я Nissan Motor Co.
Спочатку вона робила малолітражні автомобілі Datsun за ліцензією англійської фірми Austin. Але вже з квітня 1937 року стала випускати значно соліднішу машину – Nissan 70.
Це була копія американської моделі Graham 1935 – 1936 рр., виготовлена на спеціально закупленому в США обладнанні. Автомобіль мав 5-місний закритий кузов типу седан. Шестициліндровий «нижньоклапанник» робочим об’ємом 3670 см куб. розвивав 69 к. с. Коробка передач була триступеневою.
А 1939 року почалося виробництво 7-місної версії з кузовом кабріолет. Вона призначалася для високопоставлених військових чинів. 1940 року випуск автомобілів Nissan 70 припинили.
У 1936 році з’явилася півторатонна вантажівка Nissan 80. Вона мала напівкапотну схему і дуже сучасний для тих років дизайн. Автомобіль базувався на вузлах та агрегатах безкапотної американської вантажівки Federal. А двигун був по суті той самий, що й у легкової машини Nissan 70, щоправда, потужністю вже 80 к. с. Ця вантажівка користувалася популярністю як у цивільних перевізників, так і в армії. Випускали машину до 1938 року включно.
У тому ж році на зміну їй прийшов автомобіль Nissan 180. Він мав уже класичне капотне компонування, що полегшувало доступ до двигуна. Мотор був той самий, що і на моделі Nissan 80. А ось сама машина виросла в розмірах: у неї збільшили і базу, і загальну довжину. Відповідно вантажопідйомність зросла до 1,9 т. Коробка передач була чотириступеневою. Максимальна швидкість становила 75 км/год.
Машина пропонувалася також у варіанті автоцистерни, пожежного автомобіля тощо. Після Другої світової війни виробництво цієї моделі тривало до 1952 року. Але що цікаво, її вантажопідйомність збільшили до 2,5 т, а потужність двигуна – до 85 л. с.
Додамо, що у другій половині 30-х років. компанія Nissan виготовляла і довгобазні автобусні шасі на базі капотних вантажівок, а також пікапи моделей 1121 і 3135. Випуск останніх був продовжений і після війни.