X

Легкові дизельні автомобілі Євро 6 удвічі брудніші за вантажівки

В Европе обнародованы сенсационные данные: легковые автомобили с дизельными двигателями стандарта Евро 6 по выбросам оксидов азота NOx в два раза уступают грузовикам и автобусам.

Легкові дизельні автомобілі Євро 6 удвічі брудніші за вантажівки

Незалежна організація, що займається питаннями екології на транспорті International Council on Clean Transportation (ICCT) опублікувала сенсаційну доповідь. Виявилося, що сучасні легкові автомобілі Євро 6 викидають удвічі більше оксидів азоту NOx, ніж багатотонні вантажівки і автобуси того самого стандарту Євро 6.

Це підтвердили результати випробувань 24 автобусів і вантажівок Євро 6, які проводили  на шасі-динамометрах у технічному центрі Technical Research Centre (VTT) у Фінляндії. Ще й більше, після них відбулися реальні тести на дорогах, які проводила німецька організація KBA.

Виявилося, що вантажівки важкого класу з двигунами Євро 6 викидають оксидів азоту близько 210 мг/км, тоді як легкові автомобілі з дизельними двигунами Євро 6 – близько 500 мг/км.

Проте якщо враховувати витрату пального і високі навантаження багатотонних вантажівок і автобусів, то дизельні легкові автомобілі Євро 6 вдесятеро гірші за викидами NOx. У чому ж причина таких невтішних показників?

Виявляється, річ у методиці перевірки на екологічність. «Легкові автомобілі вимірюють на викиди в лабораторних умовах на машинах-прототипах. А от для вантажівок і автобусів із 2013 року в Європі стала обов’язковою перевірка мобільними комплексами, в реальних умовах. Для цього беруть звичайні автомобілі на дорогах загального користування», – розповідає д-р Пітер Мок менеджер-директор ICCT у Європі.

Проте ситуація має змінитися на краще. З вересня 2017 року тести на екологічність портативними мобільними лабораторіями PEMS в реальних умовах експлуатації European Real – Driving Emissions (RDE) введуть і для легкових авто.

«Щоправда, за нинішнім статусом RDE нормативів, виробники все ж мають право проводити перевірку на спеціальних прототипах», – зазначає д-р Мок. – «Проте тільки випробування товарних автомобілів, як у разі з вантажівками і автобусами, які надають клієнти, з урахуванням їхньої манери керування, можуть показати реальні шкідливі викиди».