Коли львівські автобуси здивували публіку у Ніцці
Цього дня, 30 квітня 1967 року, на 18-му Міжнародному тижні автобусів у Ніцці дебютувала створена у Львові міжміська модель «Україна-67». І ось чого ніяк не очікували відвідувачі заходу, він завоював там одразу чотири престижні нагороди. Це були Приз Президента Франції, Срібна медаль кузовобудівників та два кубки: за знижений рівень шуму в салоні та Великий кубок за абсолютне перше місце за майстерністю водіння.
Потрібно сказати, що ще 1961 року у Львові було розроблено висококомфортабельні міжміські автобуси «Україна-1» та «Україна-2». Їх створила група молодих ентузіастів під керівництвом досвідченого конструктора Віктора Осепчугова. А в 1964-1965 роках у Львові було утворено Головне союзне конструкторське бюро з автобусів (ДСКБ), і цей колектив повністю влився до його складу.
В 1967 році це бюро створило надкомфортабельний лайнер для далеких маршрутів – модель «Україна-67». Він отримав ефектний, виразний дизайн, який надавав всьому вигляду машини особливої стрімкості.
Автобус завдовжки 10,8 м був розрахований на 37 пасажирів. Салон його обладнали висококомфортабельними сидіннями, були встановлені гардероб та вмивальник. Бензиновий двигун ЗІЛ-375Я5 у 180 к. с. забезпечував максимальну швидкість 96 км/год. Комфортабельній їзді сприяла пневматична колеса всіх коліс.
Слідом за цією моделлю класні міжміські автобуси львівське бюро презентувало кожні два роки: у 1969, 1971 та 1973 роках. Цікаво, що машина «Україна-69», як і попередниця, також побувала у Ніцці – на 19 Міжнародному конкурсі автобусів. Дизайн її став суворішим, а з конструкторських новацій машини потрібно назвати двері для пасажирів, які відкривалися автоматично, а також запасні, розташовані в задньому звисі. Сидіння в салоні були покращені. Тут також використовувалася пневматична підвіска всіх коліс, причому передня була незалежною.
Машина ця не пройшла непоміченою на огляді. Вона отримала призи за результати технічних випробувань і за участь у ралі. А оргкомітет присудив автобусу “Україна-69” Кубок за маневрування.