X

”Київпастранс” оголосив тендер на закупівлю 17 електробусів

Днями було оголошено тендер на придбання 17 електробусів для КП “Київпастранс”, про що повідомляється на сайті Prozorro. Вимоги замовника — машини повинні бути 2022 року випуску, повністю низькопідлоговими, з салоном на 30 сидячих місць, а також обладнані кондиціонером. Термін поставки — до 31 грудня цього року. Крім електробусів планується придбати ще 13 зарядних станцій — 4 прискореного типу і 9 звичайних. Очікувана загальна вартість — 319,6 млн грн. Подавати заявки можна до 3 березня, а початок торгів заплановано на 8 квітня.

Хто ж із представлених на українському ринку гравців має шанс отримати таке ласе замовлення? Почнемо з вітчизняного виробника — Львівського заводу “Електротранс”, що входить до концерну “Електрон”. Свій перший електробус – 12-метрову низькопідлогову модель із запасом ходу до 220 км — на підприємстві презентували ще восени 2015 року. У серпні минулого року з’явилася інформація про плани поставити в Ужгород десять таких машин. Цей проєкт вартістю 99 млн грн буде реалізовано в рамках Кіотського договору.

Наступний великий гравець — Мінський автозавод, який минулого року презентував на українському ринку свій новітній електробус МАЗ-30310Е. Ця машина завдовжки 12,42 м із салоном на 72 місця (для сидіння — 30), оснащується електромотором ZF CeTrax піковою потужністю 300 кВт і літій-залізо-фосфатними батареями на 285 кВт.год, які забезпечують запас ходу до 300 км.

Навесні 2018 року на вітчизняний ринок вийшов польський виробник електробусів Solaris, який підписав дилерську угоду з  компанією “АВТЕК”. Тоді ж на виставці Сity Trans Ukraine в Києві відбулася презентація 12-метрового низькопольного електробуса Solaris Urbino 12 Electric, яка перемогла в престижному міжнародному конкурсі “Bus of the Year 2017”. Його салон може мати 37 місць для сидіння. У рух приводять або електромотори в маточинах коліс — ZF Ave 2[125 кВт, або центральний електродвигун TSA потужністю 160/240 кВт. Запас ходу залежно від типу і ємності батарей варіюється від 200 до 500 км.

І звісно ж, відзначимо компанію “Скайвелл Україна”, яка перша на вітчизняному ринку, ще в 2018 році сертифікувала електричний автобус відповідно до європейських стандартів. Це 12-метрова низькопідлогова модель Skywell NJL6129BEV від китайського виробника Nanjing Golden Dragon. Вона належить до електробусів 5-го покоління, має 71-місний салон (місць для сидіння — 29), електромотор 200 кВт і літієві акумулятори марки EVE, що забезпечують запас ходу до 300 км і мають ресурс до 5000 циклів. Такий електробус сьогодні успішно експлуатується у Вінниці.