Як зароджувалися знамениті всюдиходи Oshkosh
У цей день, 29 вересня 1914 року, у США Вільям Бессердих та Бернард Мослінг запатентували принцип блокування диференціалу. Таке блокування, як відомо – один із ефективних засобів підвищення позашляхових характеристик автомобіля.
Блокування диференціала може здійснюватися або примусово (так зване «ручне блокування»), або автоматично за допомогою спеціальних технічних пристроїв.
Ще в 1908 році Безсердих, виходець з Німеччини та його родич Отто Захов побудували та випробували дослідне парове шасі з колісною формулою 4х4. А наступного року виготовили повнопривідну 7-місну легкову машину Budger з мотором Continental в 45 к. с. І що цікаво, ця машина вже мала міжосьовий блокований диференціал.
У 1910 році Безсердих і Захов заснували фірму для серійного виробництва автомобілів з диференціалом, що блокується. І назвали її відповідно Four Wheel Drive (FWD). Однак невдовзі між ними вибухнула сварка через права на деякі патенти. І в результаті Бессердих пішов із компанії, причому разом із ще одним її співробітником – Бернардом Мослінгом. Вони й запатентували нарешті принцип блокування диференціала, а потім й оригінальну конструкцію приводу передніх коліс автомобіля.
А далі у винахідників виникли труднощі. Продати комусь із автовиробників права на використання своїх патентів ніяк не вдавалося. І врешті-решт партнери вирішили будувати автомобілі самотужки. Вони придбали невелику фірму, яку за деякий час назвали Oshkosh Motor Company – на честь одного з індіанських племен.
Перший автомобіль із колісною формулою 4х4 фірма виробила у 1918 році. Це був однотонний капотник Oshkosh А з оригінальним міжосьовим диференціалом, що самоблокується. Безсердих став президентом компанії, але в 1922 році відійшов від справ і його місце зайняв Мослінг.
Сьогодні компанія Oshkosh займає провідне місце з випуску надпотужних армійських транспортних засобів, які здатні працювати в екстремальних дорожніх і кліматичних умовах.