Як працюють перші комплекси автоматичного габаритно-вагового контролю в Україні
Верховна Рада у вересні ухвалила закон 1047 про автоматичну фіксацію габаритно-вагового контролю на українських дорогах і про нові штрафи для тих, хто їздить з перевантаженням без дозволів. І ось, два автоматичних комплекси габаритно-вагового контролю Weigh-in-Motion («Зважування в русі») нещодавно почали працювати на міжнародній трасі М-06 Київ-Чоп. Журналісти порталу ЦТС побували на місці встановлення комплексів і дізналися про нюанси їхньої роботи.
Почнемо з того, що ці комплекси встановлено в рамках контракту, який «Укравтодор» підписав у березні цього року з українсько-канадським консорціумом компаній. Два з них вже працюють, а ще чотири запустять до кінця 2019-го.
Безумовно, це крапля в морі. Але вже у 2020 році планують побудувати на дорогах щонайменше 100 таких комплексів (на під’їздах до великих міст, портів тощо), а в ідеалі їх має бути 250 по всій Україні.
Кожен комплекс автоматичного зважування в русі Weigh-in-Motion мають датчики на проїжджій частині, що фіксують загальну масу ТЗ та навантаження на вісь. Також встановлюються камери і лазерні сканери для визначення габаритних розмірів.
Комплекси працюють цілодобово за температури повітря від –30С до +40С. Для правильного зчитування показань транспортний засіб має їхати не швидше за 120 км/год. Тих, хто спробує проскочити, знявши електронний обмежувач, комплекс все-одно зафіксує за перевищення швидкості.
Поки що комплекси габаритно-вагового контролю Weigh-in-Motion працюють спільно з мобільними бригадами «Укртрансбезпеки», які чергують неподалік і зупиняють порушників для контрольної перевірки. В повністю автоматичному режимі комплекси мають почати працювати пізніше, після імплементації відповідних законодавчих змін. Усі дані будуть надійно захищені, а штрафи почнуть приходити з «листами щастя». У цьому разі корупційна складова буде виключена.
Комплекси Weigh-in-Motion коштують недешево – близько 1 млн доларів, тому пілотний проект було реалізовано спільно з Міжнародним банком реконструкції та розвитку. Для встановлення 100 подібних комплексів у 2020 році планується залучити Міжнародний валютний фонд, який надасть Укравтодору кредит у розмірі 900 млн євро.