
Як з'явився унікальний українсько-польський автокран на 40 тонн
Нещодавно в Києві був помічений раритетний 40-тонний автокран КС-6471, розроблений спільно одеським заводом «Краян» та польською компанією Bumar ще 1978 року.
Модель КС-6471 мала телескопічну трисекційну стрілу завдовжки 11 – 27 м. Виліт стріли становив 3,5 – 25 м, а найбільша висота підйому крюка – 46 м.

КС-6471 на вулицях Києва, 1987 р. Фото Леоніда Гоголєва
Чотиривісне шасі (8х4) польського виробництва Bumar оснащувалося оригінальною по дизайну, низькорозташованою кабіною з великою площею скління.

КС-6471 на столичних дорогах, 2005 р. Фото автора
Двигун потужністю 240 к. с. забезпечував максимальну швидкість 50 км/год. Власна маса становила 44 т. У транспортному положенні автокран мав габаритну довжину 13 650 мм, ширину 2 750 мм і висоту 3 800 мм.

КС-5473 на Майдані Незалежності у Києві, 1998 р. Фото автора
Потрібно сказати, що набагато частіше на київських вулицях зустрічався інший українсько-польський автокран – КС-5473 вантажопідйомністю 25 т. Стріла забезпечувала висоту підйому крюка до 36,2 м.

КС-5473 у Києві, 1987 р. Фото автора
Шасі Bumar було вже тривісним, з однокатковими задніми колесами, а не з двокатковими, як у «старшого брата». Двигун потужністю 201 к. с. забезпечував максимальну швидкість 60 км/год. Власна маса була 28 т. У транспортному положенні габаритні розміри становили: 11 950 х 2 500 х 3 460 мм.

Пізніше виробництво передали на Нікопольский автокрановий завод – такі машины отримали назву “Дніпро – Bumar”.
Одеський завод важкого кранобудування «Краян» був багато років у країні провідним підприємством із виробництва такої техніки. Свій перший автомобільний кран він випустив ще 1936 року. У післявоєнний період до номенклатури заводу входило понад 30 моделей вантажопідйомністю від 3 до 100 (!) т. Близько 30% цієї продукції йшло на експорт.

На вулицях Києва, 1987 р. Фото автора
Завод почав співпрацювати з підприємствами Польщі у 1975 році. У результаті організовано спільними зусиллями виробництво важких гідравлічних кранів на спеціальних шасі автомобільного типу. За весь час створили гаму моделей вантажопідйомністю від 25 до 250 т.