Як з'явився принципово новий автобус "Еталон"
Цього дня, рівно 14 років тому, корпорація «Еталон» презентувала в Києві найсвіжіші моделі автобусів власного виробництва. У першу чергу – це повністю нова міська модель А08110 «Волошка», побудована на шасі Ashok Leyland. Її розробили на замовлення ТОВ “Ватт Моторс”.
При компактних розмірах (7700 х 2340 х 2920 мм) має просторий салон на 54 пасажири (місць для сидіння – 14). При власній вазі 5,2 т автобус розрахований на повну масу 9 т.
На машині встановили ліцензійний 6-циліндровий двигун Hino HA6DT13N-BSIII (Євро 3) робочим об’ємом 5,76 л. Він розбивав 160 к. с. та 540 Нм, працюючи в парі з механічною 5-ступеневою коробкою передач ZF 5-36 OD. Максимальна швидкість становила 90 км/год.
На цьому ж шасі була розроблена і міжміська модель – БАЗ-А08115. Зовні вона відрізнялася одностулковими передніми дверима, а не двостулковими, як у міському варінті. У результаті справа на борту з’явилося додаткове, вузьке віконце. У салоні встановили 27 комфортабельних м’яких крісел.
Інша нова розробка від “Еталону”, що була показана на презентації в Києві наприкінці грудня 2009 року – автобус А079.45. Це модифікація відомої моделі на шасі Tata, яка була пристосована перевезення осіб з обмеженими фізичними можливостями.
Для завантаження інвалідних візків на ній встановили підйомний майданчик з електрогідравлічним приводом, змонтований в отворі додаткових дверей. Обидві показані новинки – БАЗ А08110 «Волошка» та БАЗ А079.45 хотіли використовувати також для обслуговування гостей майбутнього чемпіонату з футболу Євро-2012.