Як автопоїздом перевозили найшвидший у світі пасажирський літак
Однією із родзинок Технічного музею в німецькому місті Зінсхайм є надзвуковий пасажирський лайнер Concorde F-BVFB. А доставили його сюди з Парижа 20 років тому – у липні 2003-го. Перевезення здійснювалося як по воді, так і по суші. На кінцевому етапі літак транспортували дорогами загального користування – на маршрут довжиною 40 км знадобилося близько 7 годин.
З цією метою залучили компанію Kubler Spedition, що займається транспортуванням негабаритних вантажів. Було задіяно два 570-сильні тягачі Mercedes-Benz Actros 4157 (8х4), дороблені компанією Titan. Літак завантажили на причіп-важковоз Scheuerle.
Навіть при знятих елементах крил ширина лайнера склала 14,45 м. І тут виручили осі трейлера Inter-Combi з гідравлічним керуванням, які дозволяли нахиляти вантажну платформу на поворотах і таким чином проходити дорожні огорожі. При цьому двигуни літака з іншого борту часто торкалися землі.
Цікаво, що цей Concorde під номером 7 здійснив у вересні 1976 року кругосвітню подорож: 47 572 км він пролетів за 38 годин 13 хвилин. А всього в послужному списку борту 14 771 годин в повітрі та 5473 вильоти.
Зазначимо, що Concorde має довжину 62,13 м, розмах крил 25,56 м і висоту 12,22 м. Злітна вага складає 185 т, запас палива – 120 т. Пасажиромісткість – 100 осіб. Лайнер відрізняється крейсерською висотою в 16 км, але головне – крейсерською швидкістю 2,02 махи, що дорівнює 2158 км/год.