Дорожні екскаватори на пневмоходу дозволяють виконувати різні роботи на місцевості. Однак не всі знають, що такі машини можна легко пристосувати для руху залізницею. Причому це не кустарне доопрацювання. І тому прикладом є рейкова модель N323F від компанії Caterpillar.
Спереду і ззаду на шасі встановлюється спеціальні направляючі колеса, які піднімаються і опускаються за допомогою гідравліки. Вони й дозволяють швидко переналаштувати екскаватор для роботи по залізничним коліям. Такі багатофункціональні екскаватори можна побачити за роботою в різних країнах, у тому числі в Ізраїлі (див. фото).
N323F оснащується 4-циліндровим 4,4-літровим дизельним двигуном потужністю 152 к. с. (710 Нм). Він відповідає екологічному стандарту EU Stage IV та здатний працювати також на біодизелі B20. Експлуатаційна маса екскаватора становить 22 900 – 23 900 кг. Швидкість пересування, дорогою/рейками – 20 км/год. При цьому тяга звичайною дорогою – 104 кН, а на рейках – 45 кН.
Машина має максимальну глибину копання 5610 мм, а досяжність – 9090 мм. Висота відвалу – 6920 мм. Сила відриву – 114 КП. Застосовується стандартний ківш – шириною 1100 мм та об’ємом 0,80 м куб.