2 апреля 1896 года французский предприниматель Арман Пежо основал в городе Одинкур фирму по производству автомобилей
Цього дня рівно 128 років тому було створено фірму Automobiles Peugeot. Її засновник Арман Пежо будував самохідні екіпажі й раніше, але саме ця компанія започаткувала славетну згодом марку.
А через два роки він купує ще один завод, у місті Лілль. Це дозволило розширити гамму автомобілів, що випускаються там, до 12 моделей. І однією з них стала перша вантажівка марки – Peugeot 22.
Це була легка машина на колесах велосипедного типу, що нагадувала звичайну кінну пролітку. Водій, мов кучер, сидів попереду і керував передніми колесами за допомогою короткого важеля на кермовому стовпчику. Знизу знаходився двигун у 6 – 8 к. с. Таких машин було виготовлено до 1900 року лише п’ять.
У перше десятиліття нового століття з’являється низка вантажівок Peugeot класичної схеми – з двигуном спереду і ланцюговим приводом на задню вісь. Вони мали вантажопідйомність від 1,0 т і вище. А найважчою вантажівкою за всю історію фірми стала «п’ятитонка» Peugeot 507, випущена 1913 року.
1914 року фірма Peugeot відкрила ще один завод – у місті Сошо. Там стали виробляти уніфіковане сімейство вантажівок на 2,4 – 4,0 т. І що характерно, вони мали вже карданну передачу, а чи не архаїчну ланцюгову.
У 20-ті роки продажі вантажівок Peugeot, не витримуючи конкуренції, різко пішли на спад. І 1926 року виробництво середньотоннажників фірма припинила, причому назавжди.
Однак у легкому сегменті промінь надії залишався. Річ у тім, що у 30-ті роки фірма Peugeot стала випускати легкові машини нового покоління – Peugeot 402. Вони мали модну обтічну форму та оригінальну решітку радіатора, за якою ховалися фари. І ось на базі цієї привабливої моделі стали виробляти і легкі вантажівки. Однією з нею був 1,2-тонний автомобіль D5 (DK5J) з 2,2-літровим мотором у 44 к. с.
У 1941 році з’явилася ще одна легка вантажівка Peugeot DMA, але вже не капотна, а з кабіною над двигуном. Вона мала варіант двигуна від того ж легкового Peugeot (1,1 л; 50 к. с.) і була розрахована на навантаження півтори-дві тонни. До 1946 року таких машин було випущено чимало – близько 26 тис. од.
Після Другої світової історії комерційних автомобілів Peugeot настав новий, великий етап. Якщо не брати до уваги версій на базі легкових машин, то єдиним продуктом фірми стали безкапотні передньопривідні розвізні фургончики вантажопідйомністю від 1,0 до 1,8 т.
Першим тут став автомобіль Peugeot D3A, що дебютував на Паризькому автосалоні в 1950 році. Він отримав бензиновий двигун об’ємом 1,3 л у 42 к. с. А потім багато років поспіль з’являлися численні нащадки, переважно з дизельними моторами.
У 1976 році компанія Peugeot приєднала до себе фірму Citroen, утворивши потужну промислову групу PSA. 1981 року з нею почав співпрацювати й інший гігант – Fiat. А через сорок років, у 2021-му PSA та Fiat Сhrysler утворили транснаціональну корпорацію Stellantis, яка сьогодні випускає максимально уніфіковані розвізні моделі – під брендами Citroen, Peugeot, Fiat, Opel, Vauxhall та RAM Trucks.