X

З Києва до Варшави ходить цікавий автобус з нержавіючої сталі

Сьогодні з України в Польщу організовані досить багато регулярних автобусних рейсів, у тому числі від відомого оператора FlixBus. На маршруті Київ – Варшава – Щецин можна побачити досить рідкісний для українського ринку автобус – Scania OmniExpress. Такі міжміські моделі випускали з 2007 по 2017 рік. Цікаво, що кузов машини виконаний з нержавіючої сталі і виготовлявся на новому заводі фінської компанії Landen Autokori (Lahti).

Автобуси пропонувалися на двох- або тривісних (6х2) шасі Scania K EB і K IB. Пропонувалися варіанти завдовжки від 11 до 14,9 м і пасажиромісткістю до 67 чоловік. Спочатку можна було вибрати дві версії по висоті – 3,40 або 3,60 м, проте в 2011 році з’явився ще варіант 3,20 м з висотою підлоги 860 мм.

Остання машина прийшла на зміну моделі Scania OmniLine. Пізніше повилась і версія з низьким рівнем входу – Low Entry, на шассі K UB. До речі, автобуси заввишки 3,20 м (за винятком Low Entry) з кінця 2014 року почали збиратися на польському заводі Scania у Слупську.

OmniExpress на автосалоні IAA-2012

На Scania OmniExpress встановлювалися різноманітні силові агрегати. Це 5-циліндрові 9-літрові, у тому числі працюючі на біометані, а також 6-циліндрові, робочим об’ємом 11,7 і 12,7 л. Діапазон потужності варіювався від 230 до 490 к. с.

OmniExpress на автосалоні Busworld Kortrijk-2011

Співпраця Scania і Lahti почалася ще в 2001 році – шведський виробник налагодив постачання шасі для міського автобуса Lahti Scala. У 2013 році фінська компанія була визнана банкрутом і з 1 травня 2014 року перейшла під управління Scania – було образоване дочірнє підприємство SOE Bus Production Oy.

Lahti Scala на шасі Scania в аеропорту Хельсінкі, 2009 р.

Lahti Scala на шасі Scania на вулицях Гетеборга, 2013 р.