«Укртрансбезпека» провела 21 октября общественное обсуждение на тему габаритно-весового контроля на транспорте.
Державна служба України з безпеки на транспорті «Укртрансбезпека» провела 21 жовтня громадське обговорення на тему габаритно-вагового контролю. Як зазначив її голова Михайло Ноняк, фактично габаритно-ваговий контроль почав працювати лише 4 квітня. За півроку, станом на 20 листопада, здійснено перевірку 180,6 тисяч транспортних засобів. Зафіксовано 5 419 порушень вагових параметрів. Нараховано плату за проїзд у розмірі 35,69 млн грн. Штрафних санкцій накладено на суму 2,217 млн грн (до держбюджету перераховано 911,4 тис. грн).
Сьогодні гостро постало питання, як ефективно здійснювати габаритно-ваговий контроль у регіонах. Тут гальмувальними чинниками є незадовільний стан вагових комплексів і брак кваліфікованого персоналу. На сьогодні на українських дорогах працює 26 пунктів габаритно-вагового контролю, з яких 15 – цілодобово. Їх обслуговують 80 працівників «Укртрансбезпеки». Загалом для таких комплексів підготовлено 135 майданчиків, проте необхідно ще 77. Крім того, сьогодні проводиться тендер на закупівлю 78 пересувних комплексів за рахунок гранту Європейської комісії.
Учасникам громадського обговорення «Укртрансбезпека» презентувала проект моделі габаритно-вагового комплексу. Планується максимально автоматизувати цей процес. На першому етапі потенційних порушників визначатимуть дистанційно, безпосередньо в потоці, без зупинення транспортного засобу. Для цього передбачається задіяти мобільні лабораторії. Потім всю інформацію передаватимуть на стаціонарні пункти, розташовані на відстані від 1 до 10 км.
Другий етап полягає у проведенні контрольного зважування порушників на стаціонарному пункті. Тут також відбуватиметься складання протоколу і обчислюватиметься сума накладення платежу та штрафні санкції. До речі, визначатиме розмір платежів спеціально програмне забезпечення, керуючись розміром збитку, заподіяної порушником. Всі ці заходи мають значно поліпшити стан українських доріг, якими їздитиме дедалі менше перевантажених фур.