Слідом за Єврорадою, Європарламент на засіданні 21 листопада підтримав нові правила щодо цільових показників шкідливих викидів для великовантажних автомобілів, встановлених раніше Єврокомісією. Вони наказують виробникам скоротити шкідливі викиди на 45% вже до 2030 року, на 65% – до 2035 року та на 90% – до 2040 року. З 2030 року всі міські автобуси, що продаються в ЄС, повинні бути екологічно чистими. Що ж до міжміських автобусів, то їх прирівняли до туристичних та вантажівок. Відстрочку – до 2035 року – дали і автобусам, які працюють на біометані.
Однак у Міжнародному союзі автомобільного транспорту (IRU) назвали такі цілі нереалістичними. Необхідна для цього інфраструктура навряд чи з’явиться у коротко- або середньостроковій перспективі. І річ навіть не в кількості зарядних станцій, а у відсутності загальноєвропейської чи регіональних програм з модернізації електромереж.
За даними Європарламенту, близько 25% усіх парникових газів, що виділяються автомобілями в ЄС, припадає на великовантажний транспорт – вантажівки та автобуси, що становить 6% усіх парникових газів у Євросоюзі.