
Daimler Buses презентує проект туристичних автобусів на електротязі – ELCH
Компанія Daimler Buses має намір перевести на електротягу усі свої туристичні автобуси Mercedes-Benz та Setra вже до кінця нинішнього десятиліття. І якщо міські електричні автобуси, такі як Mercedes-Benz eСitaro стали вже звичайним явищем на дорогах багатьох міст Європи, то впровадження туристичних моделей Zero Emission потребує ще чимало роботи.
Почнемо з того, що такі лайнери повинні отримати збільшений запас ходу і при цьому мати необхідну вантажопідйомність для перевезення багажу. І все це – за збереження пасажиромісткості моделей з ДВЗ. Що й казати, враховуючи підвищену масу електробусів через установку ємних батарей, виконати всі ці вимоги непросто. Саме тому для полегшення завдання у цій справі Daimler Buses поєднався з провідними науково-дослідними інститутами Німеччини. Так і з’явився проект Electrified Coach (ELCH), який фінансується Федеральним міністерством економіки та боротьби зі зміною клімату Німеччини.
Метою проекту є розробка модульної електричної трансмісії, що дозволяє гнучко змінювати конфігурацію туристичного автобуса, залежно від вимог конкретного замовника. У найближчі чотири роки мають бути збудовані два дослідні зразки такого електробуса з проведенням усіх необхідних випробувань. Планується активне залучення комплектуючих від Daimler Trucks, котрий сьогодні повним ходом працює над електричними магістральними тягачами eActros LongHaul.

Майкл Кляйн, керівник відділу розробки продукції та виробництва Daimler Buses: «Ми раді бути єдиним виробником автобусів, здатним внести свій досвід у розробку проекту ELCH. Як технологічний піонер у галузі, ми можемо займатися як швидко, так і всебічно і практично».
А тепер розповімо докладніше про партнерів проекту ELCH. Інститут механічного та автомобільного проектування (iMAD) та Інститут гідромеханіки та гідродинамічних машин (SAM) Технічного університету Кайзерслаутерна мають спеціальні експертні знання в галузі легких конструкцій та аеродинаміки.
Інститут інформаційних технологій (ITIV) Технологічного інституту Карлсруе (KIT) поділиться експертними знаннями щодо аналізу умов експлуатації та розробки розумної операційної стратегії. Крім мінімізації енергоспоживання, за допомогою методів штучного інтелекту також необхідно враховувати такі фактори, як оптимальне розподілення навантаження на трансмісію та ефективне використання рекуперації.
Заснований при Мангеймському університеті, Мангеймський інститут досліджень в галузі стійкої енергетики (MISES) проведе аналіз прибутковості з точки зору операторів. Це забезпечить конкурентоспроможність автобусів із акумуляторно-електричною трансмісією вже на етапі розробки.
Також серед партнерів проекту слід відзначити відомого автобусного оператора Flix SE, з найбільшим у світі парком туристичних автобусів. З його допомогою вдасться сформувати базу даних для отримання репрезентативних циклів їзди для маршрутів далекого прямування. Flix оцінить експлуатаційні характеристики проектованих рішень на ранній стадії. Це означає, що в середині проекту можна буде оцінити доцільність переходу на електричні автобуси з акумуляторними батареями. Flix також візьме участь у випробуваннях перспективних електробусів у реальних умовах експлуатації.