Що показали реальні випробування автобетонозмішувача на електротязі
Цього літа дорогами ряду європейських країн проходять масштабні споживчі випробування електричного автобетонозмішувача iONTRON eMixer від німецької фірми Putzmeister. Змішувальний барабан об’ємом 9 м куб. виготовлений на рідному підприємстві у місті Айхталь. Що ж до шасі, то його надала материнська компанія – SANY, один із найбільших у світі виробник будівельної техніки.
Шасі SANY 408P колісної формули 8х4 повністю електрифіковано. Воно розраховане на повну масу 32 т та оснащене електромотором потужністю 315 кВт. Двигун живлять 10 батарейних блоків загальною ємністю 350 кВт.год. За допомогою бортового зарядного пристрою на 63А на повну зарядку акумуляторів потрібно близько 10 годин.
Який запас ходу показав електричний автобетонозмішувач iONTRON на практиці і наскільки він вигідний в експлуатації? Так, у ході тест-драйву в одній із будівельних компаній німецького міста Дармштадт, машина проїхала за день 110 км та перевезла 25 кубів бетону. При цьому було витрачено лише близько половини ємності батарей – 171 кВт.год. За теплотворністю це трохи менше 18 л дизпалива. Аналогічний за розміром автобетонозмішувач з ДВЗ витрачає приблизно 45 – 50 л палива на 100 км. Тож вигода чимала.
Реального запасу ходу в 150 – 200 км цілком достатньо для середнього пробігу такої спецтехніки. Дизельний автобетонозмішувач за 7 годин роботи та 150 км пробігу викидає 184 кг СО2 в атмосферу, а iONTRON – нуль шкідливих речовин. Електричний варіант ще й набагато тихіше в роботі, що важливо при роботі в межах міста.